آکادمی هلاکوئی
1400/10/16
00:00
دلایل کلیدی سقوط بیت کوین به ۴۲هزار دلار

قیمت بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان، در صرافی…

قیمت بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان، در صرافی Bitstamp به پایین ترین سطح روزانه، ۴۲۴۱۲ دلار سقوط کرد که ۷.۵ درصد کاهش روزانه را نشان داد.


پادشاه کریپتو در تلاش برای بهبود است و در حال حاضر با قیمت ۴۲۹۲۷ دلار معامله می شود. رمزارزهای مطرح شکست سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌اند، به طوری که سولانا، لونا و پولکادات ضرر دو رقمی را ثبت کردند.


فدرال رزرو سرمایه گذاران بازار سهام را نگران می کند


تلاطم بازار دقایقی پس از جلسه دسامبر (دی) فدرال رزرو آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد، رخ می دهد که نشان داد بانک مرکزی می تواند در ماه مارس (اسفند) امسال نرخ بهره را افزایش دهد.


این خبر باعث شد که سهام ایالات متحده به شدت کاهش یابد. شاخص نزدک متمرکز بر فناوری، که به دلیل همبستگی قوی خود با بیت کوین شناخته می شود، ۳.۳۴ درصد عقب نشینی کرد و در ۱۵۱۰۰ بسته شد. سهام Nvidia، AMD و Adobe بیش از ۵ درصد کاهش یافتند. میانگین صنعتی داوجونز و S&P ۵۰۰ نیز در قرمز بسته شدند.


اعتراضات در قزاقستان آغاز شد


بیت کوین همچنین به دلیل موجی از اعتراضات در قزاقستان، دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین، با باد مخالف دیگری در بخش استخراج رمزارز مواجه است. همانطور که U.Today گزارش داد، دولت این کشور برای سرکوب ناآرامی ها اینترنت سراسری را قطع کرد و ماینرهای محلی را مجبور کرد تجهیزات خود را خاموش کنند.


بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Coinwarz، هش ریت شبکه اکنون پس از رسیدن به اوج ۲۲۹ EH/s در ۱ ژانویه (۱۱ دی) به ۱۶۵ EH/s کاهش یافته است.


شکست یک حمایت کلیدی


مارک نیوتن، مدیر عامل Fundstrat Global Advisors، خاطرنشان می کند که ۴۵۶۵۵ دلار یک سطح حمایتی مهم برای بیت کوین بود.


اکنون که این حمایت شکسته شده است، به نظر می رسد رمزارز پرچمدار برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) به زیر سطح ۴۰۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: U.today


انتهای خبر

0
0