سنا
1400/06/30
12:59
۶ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، سی‌ام شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۳۶ هزار و ۵۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یازده هزار و ۸۹ واحد کاهش، رقم ۴۲۱ هزار و ۵۲۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۶۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۷۴ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۳۲ هزار و ۲۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۵۷ هزار و ۳۳۰ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه خودرو با ۸۰ هزار و ۴۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۷۵ هزار و ۶۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۳ هزار و ۷۲۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۴۰ هزار و ۹۹۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال و گروه وسایل ارتباطی با ۲۱ هزار و ۵۹۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت پارس فولاد سبزوار با ۱۷۵ واحد، شرکت آریان کیمیا تک با ۶۳ واحد، شرکت تامین سرمایه امین با ۴۱ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۳۰ واحد و شرکت سپنتا با ۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۴۷۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۸۷۲ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۷۴۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۷۲۶ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۶۹۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0