آکادمی هلاکوئی
1399/12/16
13:20
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱۶ اسفند)

پس از چند روز ریزش و حرکات قیمتی…

پس از چند روز ریزش و حرکات قیمتی متغیر، بیت کوین از پایین ترین سطح قیمت دیروز عبور کرد و دوباره سطح۵۰۰۰۰ دلار را لمس نمود. در زمان نگارش این مطلب، آلتکوین ها نیز واکنش مثبتی نشان داده اند، برای مثال اتریوم با افزایش ۸ درصدی به حدود ۱۶۰۰ دلار رسیده است.


لمس دوباره ۵۰ هزار دلار


آنگونه که به نظر می رسید، گاوهای بیت کوین از روز چهارشنبه از شرایط قیمت این ارز رضایت چندانی نداشتند چراکه فقط چند روز پس از سقوط قیمت به ۴۳ هزاردلار آنرا به ۵۲۵۰۰ دلار رساندند. هرچند، این روند به سرعت معکوس شد و این دارایی بار دیگر شروع به کاهش نمود.


در روزهای بعد، BTC با بیش از ۷۰۰۰ دلار کاهش، به پایین ترین سطح قیمت روز گذشته یعنی درحدود ۴۶۰۰۰ دلار رسید. با این وجود ، گاوها کنترل را بدست گرفته و ارز رمزنگاری شده برتر بازار را به جلو سوق دادند.


با افزایش بیش از ۳۰۰۰ دلاری ارزش این دارایی در یک روز، بیت کوین به مارک ۵۰۰۰۰ دلار نزدیک شد. در زمان نگارش این مطلب، BTC کمی آرام گرفته و در حال حاضر با قیمتی در حدود ۴۹۰۰۰ دلار ترید می شود.


افزایش همبستگی بیت کوین با وال استریت


به دنبال آخرین افزایش قیمت، تحولات بیت کوین دوباره به شاخص های اصلی وال استریت شباهت پیدا کرده است. به گونه ای که همبستگی بین S & P۵۰۰ و بیت کوین به بالاترین سطح ۵ ماهه خود رسیده است. S&P ۵۰۰ پس از چند روز ریزش قیمت، همچون BTC، جلسه معاملات نوسانی روز جمعه را با ۲٪ افزایش به اتمام رساند. میانگین صنعتی داو جونز ۱.۸۵ درصد رشد کرد، در حالی که نزدک کامپوزیت با افزایش ۱.۵۵ درصدی روبرو شد.


آلتکوین های سبزپوش


کوین های جایگزین نیز طی چند روز گذشته تحولات نامطلوب قیمتی را تجربه کردند. با این حال، آنها نیز، مانند BTC، از دیروز روند رو به رشدی را در پیش گرفته اند. این افزایش میان آلتکوین های دارای ارزش بازار زیاد و متوسط ملموس تر بوده است.


اتریوم با افزایش ۸ درصدی در این مسیر پیشگام است. در نتیجه، ارز رمزنگاری شده دوم بازار تنها چند دلار با پس گرفتن تراز ۱۶۰۰ دلاری فاصله دارد.


Cardano (۲٪) ، Binance Coin (۳٪) ، Polkadot (۳٪) ، Ripple (۳٪) ، Litecoin (۶٪) و Chainlink (۴٪) نیز امروز به رنگ سبز درآمده اند.


توکن حاکمیت Uniswap از دیروز ۲٪ و طی هفته گذشته ۲۰٪ جهش داشته و اکنون از نظر ارزش بازار در رتبه هشتم قرار گرفته است.


بازار 16اسفند - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (16 اسفند)بازار 16اسفند - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (16 اسفند)

در بین ۱۰۰ ارز برتر بازار، Bancor با ۲۳ درصد رشد به تراز ۸ دلار رسیده و چشمگیرترین عملکرد را از خود نشان داده است. SwissBorg (۲۰٪), Holo (۲۰٪), Ontology (۱۷٪), NEM (۱۴٪), Qtum (۱۳٪) و Terra (۱۳٪) نیز پس از آن قرار می گیرند.


در مقابل، در ناحیه قرمزپوش بازار، چلیز (Chiliz) با ۱۲ درصد کاهش، THETA (-۸٪), Flow (-۷٪), Decentraland (-۵٪) و IOST (-۵٪ بیشترین ریزش را طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بوده اند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0