ارز دیجیتال
1400/10/19
23:30
وضعیت بازار: یک ماه کسل‌کننده دیگر در پیش است؟

سابقه قیمتی بیت کوین نشان می‌دهد که روند بازار در ژانویه (دی) سال‌های مختلف معمولا نزولی بوده؛ اما ماه پس از آن شرایط دست‌خوش تغییر شده است. از سوی دیگر، بازدهی قیمت در ژانویه ۹ سال گذشته، در ۵۰...

سابقه قیمتی بیت کوین نشان می‌دهد که روند بازار در ژانویه (دی) سال‌های مختلف معمولا نزولی بوده؛ اما ماه پس از آن شرایط دست‌خوش تغییر شده است. از سوی دیگر، بازدهی قیمت در ژانویه ۹ سال گذشته، در ۵۰ درصد مواقع مثبت بوده است.


به گزارش کوین دسک، به‌دنبال ادامه روند کاهش حجم معاملات، قیمت بیت کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است.


برخی از آلت کوین‌های بازار روز گذشته عملکردی بهتر از بیت کوین داشتند. برای مثال، توکن «ICP» شبکه اینترنت کامپیوتر رشدی ۲۰ درصد را تجربه کرد و چین لینک هم توانست قیمت خود را ۴ درصد افزایش دهد.


آن‌طور که از شاخص‌های تکنیکال پیداست، ممکن است قیمت بیت کوین در ادامه جهشی جزئی را تجربه کند؛ البته اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالای ۴۷,۰۰۰ دلار برسانند و موقعیت خود را در این سطح حفظ کنند.


از آنجا که حجم قراردادهای باز بیت کوین در بازار قراردادهای آتی دائمی (Perpetual Futures) از اوج ماه نوامبر (آبان) هم بیشتر شده است، برخی از معامله‌گران نسبت به روند پیش روی قیمت خوش‌بین هستند. قراردادهای آتی دائمی یکی از محصولات معاملاتی مشتقه در بازارهای مالی هستند و تفاوت اصلی آنها با قراردادهای آتی معمولی این است که تاریخ انقضا ندارد.


موسسه تحقیقاتی آرکان ریسرچ (Arcane Research) در گزارش جدید خود گفته است:


به نظر می‌رسد که بازار کسل‌کننده ماه قبل باعث شده است معامله‌گران به سمت استفاده دوباره از اهرم‌های معاملاتی کشیده شوند.


کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم‌گیری درباره تایید مجوز صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) نقدی بیت کوین موسسه سرمایه‌گذاری نیویورک دیجیتال (NYDIG) را به تعویق انداخت. عقب‌افتادن تصمیم‌گیری کمیسیون بورس تا حدی باعث سردترشدن احساسات بازار شد و قیمت برخی از ارزهای دیجیتال پس از اعلام این خبر سقوط کرد.


یک ماه کسل‌کننده دیگر در پیش است؟

آن‌طور که از سابقه بازار پیداست، قیمت بیت کوین معمولا در ماه ژانویه (دی) کاهش می‌یابد. نمودار زیر نشان می‌دهد میانگین بازدهی بیت کوین در ژانویه ۹ سال گذشته منفی ۳.۳ درصد بوده است. این در حالی است که بازدهی بیت کوین در همین بازه زمانی، در ۵۰ درصد مواقع مثبت بوده است.


وضعیت بازار: یک ماه کسل‌کننده دیگر در پیش است؟

نمودار بالا: متوسط بازدهی بیت کوین در ژانویه ۹ سال گذشته. نمودار پایین: درصد ماه‌های با بازدهی مثبت. پیش‌بینی این موضوع که آیا بازدهی بیت کوین در ژانویه (دی) امسال هم مثبت خواهد بود یا خیر، کار سختی است. از آنجا که احتمال افزایش قیمت برای ماه فوریه (بهمن) بیشتر به نظر می‌رسد، ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران بیت کوین قبل از شروع نوسانات دارایی خود را بفروشند یا اینکه با سقوط بازار در کف‌های قیمتی اقدام به خرید کنند.


افزایش جریان ورود سرمایه به صندوق‌های ارز دیجیتال

داده‌های مربوط به محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که مجموع سرمایه واردشده به این صندوق‌ها در سال ۲۰۲۱، ۹.۳ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۳۶ درصد رشد کرده است.


در آخرین هفته از سال ۲۰۲۱، برخی از سرمایه‌گذاران دارایی خود را از محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال خارج کردند و همین موضوع باعث شد تا در این هفت روز ۳۲ میلیون دلار از این صندوق‌ها خارج شود. خروج سرمایه از محصولات ارز دیجیتال برای سه هفته متوالی، نشان‌دهنده اضطراب سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت پس از افزایش فشار فروش در دسامبر (آذر) ۲۰۲۱ است.


جریان ورود سرمایه به صندوق‌های ویژه بیت کوین در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد رشد کرده است و میزان ورود سرمایه به محصولات مختص اتریوم هم ۲ برابر شده است.


وضعیت بازار: یک ماه کسل‌کننده دیگر در پیش است؟

نمودار جریان ورود سرمایه به محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در طول سال‌های مختلف

انتهای خبر

0
0