آکادمی هلاکوئی
1401/04/24
09:50
تحلیل تکنیکال تزوس(XTZ)؛ جمعه ۲۴ تیر

رمزارز تزوس(XTZ) از ۱۲ ژوئن(۲۲ خرداد) الی ۱۸…

رمزارز تزوس(XTZ) از ۱۲ ژوئن(۲۲ خرداد) الی ۱۸ ژوئن(۲۸ خرداد) به میزان ۳۳ درصد سقوط کرد و در اثر آن ، سطح حمایت ۱.۶۷ دلاری را به یک سطح مقاومت تبدیل کرد. این حرکت با مجموعه ای از کف های قیمتی بالاتر و سقف های قیمتی برابر دنبال شد که در صورت اتصال آنها با استفاده از خطوط ،یک الگوی مثلث صعودی حاصل می شود.


این ساختار تکنیکال رشد ۲۹ درصدی قیمت به سمت سطح ۲.۱۶ دلاری را پیش‌بینی می‌کند که با افزودن فاصله بین نخستین سقف و کف نوسانی به نقطه شکست مقاومتی در ۱.۶۶ دلار محاسبه می شود. نکته قابل توجه این است که قیمت XTZ در ۱۲ جولای(۲۱ تیر) به زیر خط روند پایین تر حرکت کرد که نشان دهنده از دست رفتن حمایت آن است.


با این حال، این حرکت ساختگی بود و در راستای فریب معامله‌گران ناآگاه صورت گرفت. صرف نظر از این، روند بازیابی قیمت، تزوس را با رشد ۸ درصد به بالای میانگین متحرک ساده چهار ساعته ۲۰۰ (SMA) رساند.


XTZPERP 2022 07 15 07 48 19 637934500940147014 300x171 - تحلیل تکنیکال تزوس(XTZ)؛ جمعه 24 تیر

نمودار روزانه جفت ارز XTZ/USDT در آینده، سرمایه گذاران می توانند انتظار داشته باشند که تزوس با کندلی چهار ساعته در بالای مقاومت ۱.۶۶ دلاری بسته شود و از مقاومت فعلی عبور کند. در نتیجه ، این رمزارز در مسیر رشد به سمت سطح ۲.۱۶ دلاری قرار می گیرد.


از سوی دیگر، اگر قیمت تزوس ، سطح حمایت ۱.۳۳ دلاری را به یک مانع مقاومتی تبدیل کند، سناریوی گاوی باطل خواهد شد. در چنین شرایطی، قیمت XTZ می تواند با اصلاح ۱۸ درصدی به سمت سطح ۱.۰۷ دلاری حرکت کند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: FXSTREET


انتهای خبر

0
0