مبین تحلیل
1400/04/19
12:15
🔸شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی #وصندوق که عمدتا در بخش پتروشیمی ، فرآوردهاو مشتقات فرعی نفت و گاز مانند پروپیلن ، پلی پروپلین ، اتیلن و ........

🔸شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی #وصندوق که عمدتا در بخش پتروشیمی ، فرآوردهاو مشتقات فرعی نفت و گاز مانند پروپیلن ، پلی پروپلین ، اتیلن و ....... سرمایه گذاری می کند .



🔸در بخش سبد بورسی ،پتروشیمی جم(یکی از بزرگترین واحد های تولید کننده الفین در جهان ) بیش از ۲۴ درصد از ارزش بازاری سبد را به خود اختصاص داده است .که با تحقق سود ۷۲۷ تومانی و تقسیم سود ۵۲۲ تومان به شرکت سرمایه گذار ۱.۶ هزار میلیارد توان سود محقق نموده است . پتروشیمی فناوران (با ظرفیت ۱ میلیون تن متانول در سال ) #شفن نزدیک به ۱۲ درصد از ارزش بازاری سبد بورسی را به خود اختصاص داده است .در جایگاه بعدی پتروشیمی نوری با ۸.۱ درصد قرار دارد . سایر شرکت های سرمایه پذیر در سبد بورسی پتروشیمی خارک ،امیر کبیر وپالایش نفت اصفهان می باشد . نکته که باید گفته شود بخش بورسی شرکت بر خلاف اغلب شرکت های سرمایه گذار پرتفوی از سهام که از لحاظ ارزندگی نزدیک به ارزش ذاتی قرار دارند به همین خاطر ریسک افت ارزش صندوق پایین می باشد .




🔸در بخش غیر بورسی شرکت چندین دارایی ارزنده دارد از جمله شرکت صبا فولاد خلیج فارس با مالکیت ۷۵ درصد که در ابتدا با هدف تولید ۴.۵ میلیون تن آهن اسفنجی و شمش قولادی بنا نهاده شد اما بخاطر عدم سرمایه گذاری مناسب هم اکنون تنها بخشی از فاز اول آن به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن به بهره برداری رسیده است که ملاک ارزش گذاری ما این بخش می باشد . پتروشیمی مسجد سلیمان با ظرفیت ۱ میلیون تن اوره به بهره برداری رسید . برای ارزش گذاری از شرکت پردیس با توجه به ظرفیت آن استفاده شده است البته میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی ارزی لحاظ شده است .



🔸فولاد اکسین دیگر دارایی ارزنده شرکت با توجه به ظرفیت یک میلیون تنی ورق فولادی که به صورتی که با توجه به خرید شمش، با مفروضات حاشیه سود ۱۵ درصدی و تولید ۹۰۰ هزار تن و ۶.۵P/E ارزشگذاری شده است . پتروشیمی ایلام با کسر بدهی ارزی و روش DDM و هم چنین برای پتروشیمیران نیز ارزش جم پیلن در بخش بورسی در نظر گرفته شده است.



🔸در نهایت با توجه ارزش افزوده ۵۰ هزار میلیارد تومانی در بخش بورسی وارزش افزوده ۲۴ هزار میلیارد تومانی در بخش غیر بورسی و با در نظر گرفتن آخرین ارزش حقوق صاحبان سهام ،با سرمایه ۲.۷ هزار میلیارد تومانی NAV هر سهم ۳ هزار تومان محاسبه شده است وP/NAV آن ۵۳٪می باشد

انتهای خبر

0
0