رمزارز نیوز
1402/05/30
12:48
تحلیل وضعیت بازار: مشاهده نشانه‌های خروج از روند نزولی برای ۵ رمزارز!

پس از افت ۱۱ درصدی بیت کوین در هفته گذشته، احساسات معامله‌گران هم نزولی شده است. اگرچه بیت کوین در نزدیکی ۲۵… مطالعه مطلب ...

پس از افت ۱۱ درصدی بیت کوین در هفته گذشته، احساسات معامله‌گران هم نزولی شده است. اگرچه بیت کوین در نزدیکی ۲۵ هزار دلار حمایت شد، اما برخی از تحلیلگران احتمال کاهش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال به سمت حمایت کلیدی ۲۰ هزار دلار را مطرح می‌کنند.


سقوط بیت کوین اکثر آلت کوین‌ها را هم پایین آورد که نشان‌دهنده فروش گسترده است. با این حال، در میان حمام خون بازار، چند آلت کوین وجود دارند که یا با جهش از سطوح حمایتی یا با ادامه روند صعودی خود خبرساز شده‌اند.


در این مطلب رمزارز نیوز، نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است طی چند روز آینده شاهد عملکرد بهتری در مقایسه با سایر رمزارزها باشند، با هم بررسی می‌کنیم.


۱. بیت کوین

btc-hbar-op-inj-rune-flash-bull-signals-

نمودار روزانه BTC/USDT. در چند روز گذشته، قیمت بیت کوین بین سطوح ۲۴،۸۰۰ دلار تا ۳۱ هزار دلار محدود بوده است. پس از عدم موفقیت در حفظ سطوح قیمتی نزدیک به مقاومت محدوده، این ارز دیجیتال اکنون در نزدیکی حمایت این محدوده در حال نوسان است.


سقوط چند روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به منطقه فروش اشباع کشانده است و نشان می‌دهد که بهبودی ممکن است نزدیک باشد. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸،۳۰۹ دلار) برسد. خرس‌ها احتمالا به هنگام رالی به این سطح، خواهند فروخت.


اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، جفت BTC/USDT ممکن است دوباره به سطح حمایت حیاتی در ۲۴،۸۰۰ دلار برسد. اگر این حمایت از بین برود، این جفت ممکن است تا ۲۰ هزار دلار سقوط کند.


در مقابل و در مسیر صعودی، بسته شدن کندل قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که این جفت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده باقی بماند. برای شروع یک حرکت صعودی جدید، گاوها باید قیمت را به بالای ۳۱ هزار دلار سوق دهند و حفظ کنند، اما این احتمال در حال حاضر کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.


۲. هدرا هش‌گراف

در تاریخ ۱۵ آگوست، قیمت هدرا از مقاومت بالاسری ۰٫۰۷۸ دلار رد شد که نشان می‌دهد خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. با این حال، یک مزیت جزئی به نفع گاوها این است که خریداران به هنگام افت قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۰۵۴ دلار) اقدام به خرید کردند.


btc-hbar-op-inj-rune

نمودار روزانه HBAR/USDT. شیب هر دو میانگین متحرک رو به بالا است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران دست بالا را دارند. گاوها دوباره سعی خواهند کرد جفت HBAR/USDT را به مقاومت بالاسری ۰٫۰۷۸ دلار برسانند. اگر این مانع برطرف شود، این جفت ممکن است تا ۰٫۰۹۳ دلار و در نهایت، به ۰٫۰۹۹ دلار افزایش یابد.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش خود در رالی ادامه می‌دهند. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند حمایت را در خط روند صعودی دوباره آزمایش کند. شکستن کندل قیمت به زیر این سطح ممکن است مسیر را برای کاهش تا ۰٫۰۴۵ دلار و سپس، به ۰٫۰۴۰ دلار هموار کند.


۳. آپتیمیسم

قیمت آپتیمیسم به زیر میانگین‌های متحرک شکست، اما در خط روند صعودی حمایت پیدا کرد. این امر، نشان‌دهنده تقاضا در سطوح پایین‌تر است.


btc-hbar-op-inj-rune-flas

نمودار روزانه OP/USDT. قیمت از خط روند صعودی برگشت، اما اکنون در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۵۱ دلار) با مقاومت مواجه شده است. اگر قیمت دوباره به زیر خط روند صعودی سقوط نکند، احتمال صعود به بالای متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت OP/USDT ممکن است تا مقاومت بالاسری در ۱٫۸۸ دلار صعود کند.


برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط روند صعودی سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل اوضاع را در دست گرفته‌اند. در این صورت، این جفت ممکن است ابتدا به ۱٫۲۱ دلار و سپس، به ۱٫۰۹ دلار سقوط کند.


۴. اینجکتیو

پرایس اکشن اینجکتیو در چند روز گذشته یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده که نشان می‌دهد خریداران دارای یک برتری جزئی هستند.


btc-hbar-op-inj-rune-flash-bull-signals

نمودار روزانه INJ/USDT. خرس‌ها در ۱۷ آگوست قیمت را به زیر خط روند صعودی مثلث کشاندند، اما دم بلند روی کندل نشان‌دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است. در ۱۸ آگوست، گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷٫۷۳ دلار) رساندند و از آن زمان تاکنون، با موفقیت این سطح را حفظ کرده‌اند. این نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای تبدیل میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به یک سطح حمایتی هستند.


افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۸٫۱۶ دلار) می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت گاوها به جایگاه قدرت باشد. چنین شرایطی می‌تواند مسیر را برای رالی بالقوه تا ۱۰ دلار هموار کند. اما اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط روند صعودی برسد، این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه مدت باطل شود. در این صورت، جفت INJ/USDT ممکن است به ۵٫۴۰ دلار سقوط کند.


۵. تورچین

در حالی که بیشتر آلت کوین‌ها تحت فشار هستند، تورچین در چند روز گذشته در یک روند صعودی بوده است.


btc-hbar-op-inj-run

نمودار روزانه RUNE/USDT. همانطور که از دم بلند کندل روز ۱۹ آگوست مشاهده می‌شود، این حرکت صعودی با فروش در مقاومت ۲ دلاری روبه‌رو است. افزایش شدید چند روز گذشته، RSI را به سمت قلمروی خرید اشباع سوق داده که نشان می‌دهد احتمال تثبیت یا اصلاح جزئی وجود دارد.


اگر گاوها از سطح فعلی دست نکشند، احتمال بریک آوت به بالای ۲ دلار بیشتر می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت RUNE/USDT می‌تواند حرکت صعودی خود را به سمت ۲٫۳۰ دلار و سپس، ۲٫۶۰ دلار آغاز کند.


در مقابل، اگر قیمت به زیر ۱٫۴۱ دلار سقوط کند، نشان‌دهنده شروع یک اصلاح عمیق‌تر به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۳۳ دلار) خواهد بود.


در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

انتهای خبر

0
0