بورس۲۴
1402/11/10
22:57
تقسیم سود ۲۱ ریالی در مجمع سبزوا

بورس ۲۴ - سه شنبه (۱۰ بهمن)، مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان لار سبزوار با حضور اکثریت سهامداران سبزوا برگزار شد و...

بورس۲۴ - با تصویب رای سهامداران سیمان لار سبزوار به ازای هر سهم سبزوا ۲۱ ریال سود تقسیم شد.


در مسیر تجدید ارزیابی


سه شنبه (۱۰ بهمن)، مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان لار سبزوار با حضور اکثریت سهامداران سبزوا برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.


بر همین اساس و با تاکید سوال برخی سهامداران در ابتدای این مجمع اعلام شد ؛ تجدید ارزیابی از طبقه ماشین‌آلات، تجهیزات و تاسیسات انجام و به سرمایه شرکت اضافه شد.


از آنجایی که تجدید ارزیابی دارایی ها طبق قانون باید هر ۵ سال این اتفاق رخ دهد، اما در بخشنامه جدید ذکر شده با توجه به اینکه تورم در کشور زیاد است، به نحوی دوره ۵ ساله زیر سوال می‌رود و شرکت‌ها باید این دوره را کمتر کنند.


قابل ذکر است؛ سبزوا در سال ۱۳۹۹ شرکت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی های خود را محقق کرد و سرمایه شرکت به مبلغ ۳.۷۵۷.۷۹۸ میلیون ریال افزایش یافت.


بر همین اساس با توجه به اینکه به تازگی این کار را انجام داده و به دلیل هزینه‌های کارشناسی و بنا به صرفه و صلاح شرکت، برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در دستور کار ندارد.


از سویی دیگر این شرکت سال گذشته برای تجدید ارزیابی از طبقه زمین اقدام کرد؛ مبلغی که قیمت‌گذاری شد نسبت به قیمت سال‌های قبل تفاوت چشمگیری نداشت. بنابراین به دنبال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی طبقه زمین اقدام نشد.


همچنین فروش سبزوا در دی ۴۷۰ میلیارد ریالی به عدد ۱۸۳۳ میلیاردریال رسید. این میزان در مدت مشابه قبل ۸۹۰ میلیارد ریال بود.


ارزش آفرینی علمی


با توجه به سیاست های توسعه ای سیمان لار سبزوار این شرکت توانست نشان عالی مدیر سال در هشتمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (از جمله شاخص های انتخاب مدیر سال، توجه به نقش مدیریت و ارائه راه کار های نوین ، ارزش آفرینی و تاثیر گذاری در عرصه کارآفرینی و تولید کشور) را کب کند.


همچنین دریافت تندیس زرین کیفیت و مشتری مداری


* دریافت جایزه ملی کیفیت


* دریافت نشان عالی مدیر سال


* دریافت جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی


* واحد نمونه صنعتی و معدنی


* دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان - دریافت جایزه روابط عمومی - دریافت تندیس مسوولیت پذیری اجتماعی - دارا بودن استاندارها و ایزوهای کیفیت و صادرات محصول - مجهز به مرکز تحقیقات بتن با هدف خدمات بهتر به مشتریان * گواهینامهISO۹۰۰۱در سال۲۰۱۴ از دستاوردهای سبزوا در سال مالی مورد نظر به شمار می رود.


قابل ذکر است سبزوا در ۳ ماهه پاییز نیز به سود ۱۰۸ ریالی رسید به طوری که ۴۰۵ میلیارد ریال سود خالص و ۴۴۵ میلیارد ریال سود عملیاتی دارد.


توسعه سیاست های زیست محیطی


در مجمع امروز سیمان لار سبزوار از اقدامات زیست محیطی و حمایت از حیات وحش از جمله تهیه علوفه، ساخت و شارژ آبشخور و پناهگاه و... خبر داده شد.


تعویض کیسه های بگ فیلتر و نگهداری و افزایش فضای سبز، کاشت بیش از۱۴۰۰۰اصله درخت و بوته گل محمدی، کنترل و پایش مصرف آب و اجرای سیستمهای نوین آبیاری، پایش مداوم اگزوزهای خروجی گاز و غبار، تلاش در جهت استانداردسازی مصرف انرژی الکتریکی و فسیلی در خط تولید از دیگر اقدامات زیست نحیطی این شرکت عنوان شد.


سودسازی های سبزوا


با تاکید بر صورت های مالی سود نقدی سال مالی ۱۴۰۲ شرکت سنجش سهام سیمان سبزواربه مبلغ ۱۱.۳۳۶میلیون ریال سود نقدی سال مالی ۱۴۰۲ شرکت بنیان بتن سبزوار بمبلغ ۱۲.۹۱۰ میلیون ریال سود حاصل از فروش سرمایه گذاری در سهام سایر شرکت ها ۱۱.۵۱۳ میلیون ریال سود حاصل از واگذاری املاک تجاری، اداری و زمین به مبلغ ۱۴۶.۴۶۵ میلیون ریال سود حاصل از فروش ضایعات شرکت به مبلغ ۱۱.۷۱۵ میلیون درج شده است.


تشکیل هلدینگ


با توجه به برنامه های درامد زایی سیمان لار سبزوار در مجمع امروز به تشکیل هلدینگ صنعتی گروه سیمان لار سبزوار تاکید شد.


پیگیری جدی برای ادامه روند رو به رشد و کسب سود بالاتر در سنوات آینده از برنامه های این شرکت به شمار می رود.


اجرای برنامه های توسعه ای در جهت تکمیل زنجیره تولید با استفاده از پتانسیل شرکت های زیرمجموعه در کنار بهبود و تثبیت کیفیت محصول برای جلب رضایت مشتریان برای تداوم تولید با استفاده از نیروی انسانی متخصص و مجرب و متعهد از اولویت های این شرکت است.


توسعه صادرات و توزیع مویرگی


سبزوا برای جهت کسب بازارهای صادراتی با اولویت افغانستان و آسیای میانه (ازبکستان ،تاجیکستان و روسیه) برنامه دارد.


توسعه بازار داخلی همزمان با تثبیت و تقویت مشتریان موجود وفروش و همچنین مویرگی توسط شرکت های بنیان نوید ابریشم، بنیان بتن و محکم بنای نگین اسرار نیز به عنوان دیگر برنامه های اتی این شرکت قلمداد می شود.


سبزوا اصلاح قیمت های فروش و حرکت به سوی ایجاد برندی معتبر و باکیفیت را تاکید می کند. همچنین پیگیری جدی ومداوم وصول مطالبات و حذف مطالبات سنواتی بابرگزاری منظم کمیسیون های مربوطه واعتبار سنجی، حل اختلافات با مشتریان قدیمی به منظور کسب بازار مجدد فروش نیز از سیاست های این شرکت است.


توسعه سیاست های سرمایه گذاری


با توجه بر اینکه سبزوا خواهان بوده که پس از اینکه عضویت به عنوان شخص حقوقی در نظام مهندسی معدن در سال گذشته صورت پذیرفت، بنابراین در جهت انجام فعالیت معدنی ( اکتشاف، استخراج، بهره برداری و سرمایه گذاری در تمامی معادن) برنامه های اجرایی خواهد داشت.


سبزوا مجموعه فرآورده های بتنی و برنامه ریزی جهت حل مشکل حمل و نقل با مشارکت شرکتهای حمل و نقل منطقه ای تاسیس و راه اندازی می کند.


سیمان لار سبزوار خواهان خرید ۳۰ دستگاه کشنده بوده و گزارش کارشناسی برای معدن گوهر کاوان گرفته شده است.


تعیین تکلیف تسهیلات و مالیات


با توجه به روند سودآوری این شرکت، سبزوا در نظر دارد از محل سود انباشته افزایش سرمایه داشته باشد.


از سویی دیگر بروز رسانی اقساط معوق تسهیلات بانک سپه و نیز تعیین تکلیف وجه التزام تسهیلات بانک و تقسط آن به جهت جذب تسهیلات مالی جدید برای تامین مالی پروژه های توسعه ای شرکت از اقدمات حقوقی این شرکت اعلام شد.


مالیات عملکرد سال مالی ۱۳۹۷ در خصوص عودت ۳۱۰ میلیارد ریال از درآمد مشمول پیگیری و تعدیل می شود. در پایان این مجمع و با تصویب رای سهامداران سیمان لار سبزوار نیز به ازای هر سهم سبزوا ۲۱ ریال سود تقسیم شد.


انتهای خبر

0
0