پایگاه خبری انتخاب
1401/06/28
08:38
واکنش مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره ادعایی پیرامون رهبرمعظم انقلاب محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با انتشار پیامی در حساب...

واکنش مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره ادعایی پیرامون رهبرمعظم انقلاب


محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ادعای نیویورک تایمز یک روز پیش از ایراد سخنرانی توسط آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شده است. مرندی ادامه داد: آنها ادعا کردند که از چهار نفر مطلع با وضعیت سلامتی ایشان (رهبر انقلاب) اطلاعات کسب کرده‌اند.تصور کنید که نیویورک تایمز و سایر رسانه‌های غربی در مورد دیگر موضوعات مرتبط با ایران چقدر وحشتناک و مغرضانه عمل می‌کنند.




ملاقات رییسی با رهبر معظم انقلاب


حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی رییس‌جمهور در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از ملاقاتها و توافقها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد. آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته، برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.




تماس تلفنی رئیسی با خانواده مهسا امینی


ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی، ضمن ابراز همدردی با این خانواده و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت، گفت: من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاههای مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.




مهاجرت روزانه ۵ تا ۶ پرستار ایرانی


محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در مورد مهاجرت پرستاران اظهار کرد: روزانه ۵ تا ۶ پرستار و ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرستار به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند که این مساله برای کشور جای نگرانی دارد.




باقری همراه با رئیسی به نیویورک می‌رود


محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین درباره سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به نیویورک برای مشارکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، در صفحه توییترش نوشت: با توجه به این که علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران قرار است همراه رییس جمهور باشد، فرصت خوبی برای تروئیکای اروپا/ اتحادیه اروپا خواهد بود تا آمریکا را ترغیب کنند تا به گونه‌ای هدفمند، معدود مسائل باقی‌مانده را حل‌وفصل کند.




وضعیت سقز پس از مراسم تشییع مهسا امینی


روز گذشته بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس به تشریح وضعیت شهر سقز در زمان تشییع مهسا امینی پرداخت و گفت که در حال حاضر اوضاع شهر سقز عادی و آرام است منتها اینترنت تلفن همراه قطع است که تا ساعاتی دیگر وصل می‌شود. او گفت: حواشی روز گذشته در مراسم تشییع به خاطر ازدحام جمعیت بود؛ برخی هم می‌خواستند از این قضیه بهره‌برداری کنند برای یکی دو ساعت اتفاقاتی به وجود آمد اما بعد از آن اوضاع کاملا کنترل و آرام شد الان شهر در حالت عادی است و بعد از آن هم اتفاق خاصی پیش نیامده است. او ادامه داد: در حال حاضر به جز یک مورد که آسیب جزیی دیده بود و در بیمارستان است، کسی مشکلی ندارد.




مخالفت آمریکا با هرگونه تغییر در مرز‌های ارمنستان


اسپیر، نماینده دموکرات کنگره ایالات متحده در سفر نانسی پلوسی به ارمنستان، وی را همراهی می‌کند. وی در این نشست خبری که با حضور آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی ارمنستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان قبلا قطعنامه‌ای را ارائه کرده است. جکی اسپیر افزود: ایالات متحده به حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان ادامه خواهد داد و با هرگونه تغییر در مرز‌های ارمنستان مخالفت خواهد کرد.



🆔 @Entekhab_ir



انتهای خبر

0
0