آکادمی هلاکوئی
1401/05/17
19:20
فوری: میکسر مبتنی بر اتریوم Tornado Cash توسط دولت ایالات متحده تحریم شد

بر اساس اعلامیه روز دوشنبه وزارت خزانه داری…

بر اساس اعلامیه روز دوشنبه وزارت خزانه داری ایالات متحده، سرویس محبوب مبتنی بر اتریوم میکس رمزارزهای Tornado Cash، تحریم شده است. تعداد زیادی از آدرس‌های ارزهای دیجیتال مرتبط نیز به لیست سیاه اضافه شده‌اند.


این اقدام نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی مصمم هستند تا بخش‌های مختلف زنجیره تامین ارزهای دیجیتال را که برای فعالیت‌های شرورانه استفاده می‌شوند، دنبال کنند.


در ماه می (اردیبهشت)، دولت ایالات متحده Blender، یکی دیگر از خدمات میکس رمزارزی را به اتهام کمک به کره شمالی در شستشوی برخی از وجوه دزدیده شده از Axie Infinity تحریم کرد.


خدمات میکس رمزارزها برای پنهان کردن مبدا معاملات خاص استفاده می‌شود که آنها را به کانونی برای پولشویی تبدیل کرده است.


پس از به دست آوردن محبوبیت قابل توجه، این میکسر غیرمتمرکز به ابزاری برای پوشش دادن مسیرهای کلاهبرداران تبدیل شد. در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، یکی از بنیان‌گذاران Tornado Cash اظهار داشت که اجرای تحریم‌ها علیه این میکسر جنجالی «از لحاظ فنی غیرممکن» است.


به گفته مقامات آمریکایی، بیش از ۷ میلیارد دلار دارایی دیجیتال با کمک Tornado Cash از سال ۲۰۱۹ شسته شده است. این سرویس توسط گروه لازاروس، یک گروه هکری تحت کنترل کره شمالی، برای پولشویی صدها میلیون دلار وجوه دزدیده شده از Axie Infinity ،Harmony و Nomad در اوایل امسال استفاده شد.


برایان ای. نلسون (Brian E. Nelson)، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، ادعا می‌کند که Tornado Cash از فعالیت بازیگران سایبری خاص در این پلتفرم جلوگیری نکرده است.


در ماه آوریل (فروردین)، Tornado Cash اعلام کرد که آدرس های رمزارزی تحریم شده توسط دولت ایالات متحده را در این پلتفرم مسدود کرده است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0