فارس نیوز
1402/08/22
13:31
افزایش ۲۳۳۱ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۳۳۱ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز یک روند آرامی طی کرد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۰.۱۱ درصد افزایش معادل ۲۳۳۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۹۴۶ واحد رسید.


همچنین شاخص هم وزن با افزایش ۴ هزار و ۶۱۱ واحد به رقم ۷۰۵ هزار و ۶۳۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۷.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۱۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند اما میزان افزایش زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز گذشته ۰.۱۱ درصد رشد کردند.این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۶۶ درصد افزایش یافتند.


شاخص آزاد شناور ۰.۱۴ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس به میزان ۰.۳ درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۲۱ درصد افزایش یافت.


امروز نمادهای شستا، ایران‌خودرو و اپال کانی پارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای گل‌گهر، فولاد مبارکه، ملی مس و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس از خود به جای گذاشتند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۰۹ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۱۲۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس که شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی بورس و فرابورس است به بیش از ۴۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد.


معامله‌گران امروز بیش از ۶.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۸۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۵۳ هزار میلیارد تومان رسید، البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز در قالب عملیات بازار باز ۲.۷ میلیارد اوراق بدهی در قالب ۳۶۱ معامله به ارزش ۲۴۹ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد که ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.


شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس امروز ۰.۴۴ درصد افزایش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۲۸ درصد افزایش یافتند. شاخص بازار اول فرابورس ۰.۹۸ درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۲۴ درصد رشد کرد.


امروز نمادهای انتخاب الکترونیک، بهمن دیزل، تجلی توسعه معادن و فلزات، فولاد هرمزگان، ایران‌خودرو دیزل و گلدیران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نماد پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.


به گزارش فارس، قبلا قرار بود با سامانه توثیق سهام عدالت سهامداران بتوانند وام‌های خرد از بانک دریافت کنند، اما ظاهرا تعداد اندکی از سهامداران عدالت توانسته‌اند از این طریق وام دریافت کنند.


بازار سرمایه گرچه همراه با ریسک و نوسان است، اما محل مناسبی برای تامین مالی غیرتورمی شرکت‌ها برای انجام پروژه‌های توسعه‌ایشان به شمار می‌رود. لازم است دولت از بازار سرمایه حمایت کافی داشته باشد.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0