کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/03/28
13:36
✅کاهش 16هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ۱۶هزار و ۵۸۱ واحد افت...

✅کاهش ۱۶هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ۱۶هزار و ۵۸۱ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد رسید.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۷۵۱ واحد کاهش یافته و در رقم ۴۲۵ هزار و ۱۸۱ واحد متوقف شد. معامله گران در این بازار ۴۲۶ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که پتروشیمی نوری، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲۳۹واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۱۱۰ واحد رسید. فعالان در این بازار ۲۲۷هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0