اقتصاد آنلاین
1400/06/21
16:19
گزارش روزانه صندوق های ETF (۲۱شهریور۱۴۰۰) / پالایش با ثبت ارزش معاملات ۳۶۰میلیارد تومانی به صدر جدول بازگشت

در بورس امروز ۱۵۵میلیارد تومان دارا یکم و ۳۶۰میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۲۱۰میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید


اقتصاد آنلاینهانا پاکمند ؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش حدود ۳۶۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقیقی‌ها حدود ۱۰۵میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۴۶.۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پالایشی یکم (پالایش) را به ارزش بیش از ۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱.۸درصد معاملات).


دارندگان صندوق گروه زعفران سحرخیز رشد ۲.۲درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پالایشی یکم (پالایش) با زیان ۵.۶درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۷درصد) در رابطه با صندوق شاخصی بازار آشنا با نماد (وبازار) در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۵۱۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۱درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۱۲۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۷درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به بیش از هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی بیش از ۲۱۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام بیش از ۶هزار و ۳۴۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی هزار و ۴۲۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

12

انتهای خبر

0
0