سنا
1401/04/17
11:16
مروری بر مهمترین اخبار بورسی رسانه‌ها طی هفته گذشته

پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به بررسی مهم‌ترین اخبار بورسی منتشر شده در رسانه‌ها در هفته‌ای که گذشت، پرداخته است.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا پایان تابستان


به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور گفت: جاماندگان سهام عدالت بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴ میلیون نفر شناسایی شده و مشمول دریافت سهام عدالت در فاز اول هستند. بخش دوم از جاماندگان را دهک‌های بعدی تا دهک ششم درآمدی تشکیل می‌دهند که از دریافت سهام عدالت جامانده اند.


با همکاری دولت تاکنون مجموع دارایی‌های دولت در بورس به میزان ۱۸۵ هزار میلیارد تومان شناسایی شده، البته دارایی‌های بورسی وغیربورسی دولت توسط سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد هم و ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.


مشاهده کل خبر



اثرات مطلوب بورس کالا بر ساختار اقتصاد


به نقل از بورس کالا؛ احمد ابهری مهدوی، دبیر انجمن صنعت پتروشیمی درباره بورس کالا و شفافیت اقتصاد گفت: یک حرکت اقتصادی تکمیل نمی شود، مگر اینکه همه اجزا و ابعاد آن کامل باشد. اگر ما فرآیند تولید داشته باشیم، یک طرف بازار و فروش کالاست، این در حالی است در مقوله بورس های کالایی در تمام دنیا، سازوکار بورس های کالایی توانسته به نتایج مطلوب برسد.


مشاهده کل خبر



ضرورت حل مشکلات صنعت کارگزاری: تدبیری عاجل گرفته شود


به نقل از روابط عمومی کانون کارگزارن بورس و اوراق بهادار؛ دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای خطاب به مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به بررسی و تشریح برخی از مهمترین مشکلات صنعت کارگزاری پرداخت و خواستار تدبیری عاجل برای برطرف شدن مشکلات نخستین صنعت بورسی کشور شد.


محمدرضا دهقانی احمد آباد در بخشی از این نامه ضمن تشریح مشکلات این صنعت بیان کرده است: «با برآورد کاهش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و احتمالا تعدیل نیروی انسانی وکاهش تعداد شعب، ظرفیت خدمت رسانی کارگزاران به مشتریان در آینده در حالت هشدار قرار دارد و عواقب این موضوع در آینده گریبان‌گیر همه ذینفعان بازار (به خصوص سهامداران) خواهد شد.


مشاهده کل خبر



زیرساخت‌های معامله گواهی صرفه جویی انرژی آماده است


به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل بورس انرژی در خصوص مصوبه شورای عالی بورس برای اجرای معاملات گواهی صرفه‌جویی انرژی، گفت: مصوبه فروش گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی در شورای عالی بورس تصویب شده، اما تاکنون برای اجرا ابلاغ نشده است.


مشاهده کل خبر



سه تصمیم جدید درمورد سهام عدالت


به نقل از ایسنا؛ پیمان حدادی با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی بورس اظهار کرد: این شورا در جلسه روز گذشته خود سه تصمیم جدید درمورد سهام عدالت اخذ کرد. نخست آنکه به سازمان خصوصی سازی اجازه داده شد که در صورت درخواست شرکت های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد. دوم آنکه سازمان خصوصی سازی باهمکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری سود سهام عدالت از محل سود شرکت های غیر بورسی را پرداخت کند.


مشاهده کل خبر



عرضه املاک مازاد بانک‌هادر بورس کالا کلید خورد


به نقل از کالاخبر؛ بورس کالای ایران از پذیرش ملک تجاری متعلق به بانک ملت در بازار فرعی خبر داد. بدین ترتیب به زودی نخستین عرضه املاک در سال جاری در بورس کالا کلید می‌خورد. پیش از این، عرضه‌های املاک وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی و بانک اقتصاد نوین در بورس کالا با موفقیت انجام شد.


مشاهده کل خبر



عدم استقراض دولت از بانک مرکزی عامل مهار رشد نقدینگی بود


به نقل از خبرگزاری ایبنا؛ رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار عدم استقراض دولت از بانک مرکزی از شهریور ماه سال گذشته تاکنون را عامل اصلی منفی شدن رشد نقدینگی بعد از ۹ سال اعلام کرد و گفت: این اقدام دولت قابل تقدیر است و باید استمرار یابد. غلامرضا مصباحی مقدم درباره دلایل منفی شدن رشد نقدینگی بعد از ۹ سال تاکید کرد: علت اصلی، عدم استقراض دولت از بانک مرکزی است که برای مهار نقدینگی باید همچنان ادامه داشته باشد.


مشاهده کل خبر



بورس، چشم‌انتظار نقدینگی


به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ سیدمهدی سدیدی در خصوص وضعیت بازار سرمایه از ابتدای امسال گفت: حوزه سرمایه‌گذاری کشور در سال جاری دستخوش عدم قطعیت‌هایی است که این اتفاق در برخی موارد مثبت، و در برخی موارد هم تاخیر در سرمایه‌گذاری‌ها و روند کلی اقتصاد داشته است. بر این اساس طبیعتا بازار ثانویه که بورس است، سرمایه‌گذاری را سهل‌تر و سریعتر انجام می دهد وقایع را به ما زودتر نشان می‌دهد که در سال جاری نیز بورس انعکاس‌دهنده درستی از عدم قطعیت‌ها در اقتصاد کشور بوده است.بورس اسیر عدم قطعیت‌های ناشی از شرایط داخل و خارج از محیط اقتصاد ایران است و برای رسیدن به شرایط مطلوب و متعادل، باید از این مولفه‌ها عبور کرد.


مشاهده کل خبر



ورود چندین هیات خارجی به بازار سرمایه ایران


به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ بهادر بیژنی مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل بیان کرد: گفت: در سطح دوجانبه یعنی روابطی که با نهادهای ناظر هدف خود داریم، اکنون سازمان بورس با بیش از ۲۰ نهاد ناظر و بورس موافقت‌نامه امضا کرده است. ورود چندین هیات خارجی در ماه‌های گذشته به بازار سرمایه کشور از جمله نشانه‌های مثبت برداشته شدن سایه مشکلات بین‌المللی از سر بازار سرمایه ایران بوده است.


مشاهده کل خبر



استقبال سمات از واریز مبالغ حق تقدم‌های استفاده نشده از طریق سجام


به نقل از فارس؛ مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: از پرداخت مبالغ حق تقدم‌های استفاده نشده سهامداران از طریق سامانه سجام استقبال می‌کنیم. محمد باغستانی با بیان اینکه یکی از راهبردهای کلان این شرکت، ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه است، افزود: سمات زیر ساخت‌های فنی لازم را برای توزیع سود شرکت‌ها، پرداخت سود سنواتی و حق تقدم‌های استفاده نشده فراهم کرده است و امیدواریم با همکاری شرکت‌ها بتوانیم این خدمات را به نحو شایسته‌ای انجام دهیم.


مشاهده کل خبر







لیلی شهیر

انتهای خبر

0
0