رمزارز نیوز
1400/12/21
14:17
دو رمزارزی که می‌توانند شیبای بعدی باشند!

همان‌طور که می‌دانید، شیبا اینو (SHIB)، دومین میم توکن محبوب در بازار کریپتو، حدود یک سال پس از راه‌اندازی… مطالعه مطلب ...

همان‌طور که می‌دانید، شیبا اینو (SHIB)، دومین میم توکن محبوب در بازار کریپتو، حدود یک سال پس از راه‌اندازی خود، رشد شگفت‌انگیز و سرسام‌آور ۱۵۳ میلیون درصدی را در عرض ۱۱ ماه تجربه کرد که باعث شد سرمایه‌گذاران این رمزارز، سود چندین میلیون دلاری به جیب بزنند.


به گزارش سایت فول، از زمان ثبت اوج تاریخی شیبا در اکتبر ۲۰۲۱، این میم توکن بیش از ۷۴ درصد از ارزش خود را از دست داده، با این حال، قیمت SHIB همچنان در مقایسه با کف تاریخی خود در سپتامبر ۲۰۲۱، بیش از ۲۷ میلیون درصد بالاتر است. متاسفانه، این بازد‌هی‌های قابل‌توجه احتمالا فقط یک‌بار در زندگی اتفاق می‌افتند، اما نگران نباشید، هنوز هم رمزارزهای زیادی با پتانسیل صعودی فوق‌العاده وجود دارند. به عنوان مثال، فانتوم (FTM) و اینترنت کامپیوتر (ICP) که قصد دارند نسخه‌های مقیاس‌پذیرتر اتریوم باشند، اگر موفق به دستیابی به اهداف خود شوند، می‌توانند بازدهی ۱۵۰ برابری را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشته باشند.


فانتوم

فانتوم یک بلاکچین قابل برنامه‌ریزی است. این پلتفرم توسط یک پروتکل اجماع منحصربه‌فرد مبتنی بر اثبات سهام (PoS) معروف به لاچسیس (Lachesis) ایمن شده که به نودهای اعتبارسنج اجازه می‌دهد تا به جای این که منتظر نودهای دیگر باشند، تراکنش‌ها را به طور مستقل تایید کنند. این نوآوری به سریع‌تر شدن فانتوم کمک می‌کند.


این پلتفرم می‌تواند هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کرده و آن تراکنش‌ها را در حدود یک ثانیه نهایی کند (یعنی به طور برگشت‌ناپذیر آنها را به بلاکچین اضافه کند). به لطف این مقیاس‌پذیری، کارمزد تراکنش‌ها در فانتوم برابر با کسری از سنت است. برای مقایسه، اتریوم در حال حاضر حدود ۱۵ تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند، نهایی شدن این تراکنش‌ها تا ۶ دقیقه طول می‌کشد و کارمزد تراکنش‌ها در برخی مواقع بیش از ۶۰ دلار بوده است.


پلتفرم فانتوم در حال حاضر با ۸ میلیارد دلار سرمایه، پنجمین اکوسیستم بزرگ دیفای به شمار می‌رود که رشد تقریبا دو برابری را از ابتدای سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

اینترنت کامپیوتر

پروتکل اینترنت کامپیوتر یک پروژه بلاکچینی است که برای غیرمتمرکزسازی اینترنت کار می‌کند. در حال حاضر، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان بی‌شماری برای سرویس‌های ابری به فروشندگان متمرکزی مانند مایکروسافت و گوگل آلفابت متکی هستند. به این معنی که آن غول‌های فناوری به مجموعه‌ای از داده‌های حساس و برنامه‌های اختصاصی دسترسی دارند (و تا حدودی آنها را کنترل می‌کنند). این بدان معنا نیست که اتفاق بدی در حال رخ دادن است، اما این هرگز هوشمندانه نیست که همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهید!


از لحاظ مقیاس‌پذیری، بلاکچین اینترنت کامپیوتر می‌تواند به میلیون‌ها ماشین تخصصی مستقر در مراکز داده مستقل در سراسر جهان دسترسی داشته باشد و یک پلتفرم محاسباتی قابل برنامه‌ریزی ایجاد کند که توسط هیچ نهاد شرکتی کنترل نمی‌شود. به این ترتیب، با استفاده از این پلتفرم، توسعه‌دهندگان می‌توانند وبسایت‌ها، برنامه‌ها، سیستم‌های سازمانی و انواع خدمات ابری خود را بسازند.


پلتفرم اینترنت کامپیوتر می‌تواند ۱۱،۵۰۰ تراکنش را در ثانیه پردازش کرده و در یک یا دو ثانیه آنها را نهایی کند. کارمزد انجام تراکنش‌ها در این پلتفرم نیز برابر با کسری از سنت است.


انتهای خبر

0
0