اقتصاد آنلاین
1399/12/12
12:58
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ خروج ۴۴۵میلیاردی حقیقی در سبزپوشی بورس امروز

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۴۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهر هزار و ۵۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی هزار و ۱۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «استخراج زغال سنگ» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وتجارت»، «فملی» و «خساپا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «اپال»، «کپشیر» و «کزغال» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت حدود ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد کاوه جنوب کیش با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۴۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی12.12.99
بیشترین تغییر مالکیت صنایع12.12.99
انتهای خبر

0
0