آوای آگاه
1402/09/07
13:40
نیاز «ثغرب» به افزایش سرمایه از آورده نقدی/ «ثغرب» ۱۰۱ ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب با حضور ۶۷.۵درصد از سهامداران و هیئت‌مدیره شرکت برگزار شد.

به گزارش آوا ی آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب با حضور ۶۷.۵ درصد از سهامداران و هیئت‌مدیره شرکت برگزار شد. در این مجمع مطرح شد:


ز یربنای خالص پروژه‌های در حال ساخت ۱۵۷۸۱ متر مربع است که نسبت به سال‌های گذشته رشد دارد. البته با توجه به ماهیت پروژه و زمان‌بر بودن مراحل قانونی پیش از ساخت، با ورود به مرحله ساخت پروژه‌های جدید، این سطح افزایش بیشتری خواهد داشت.


در حال تدو ین زیرساخت‌های اجرایی و پیگیری اخذ مجوزهای لازم برای تدوین قراردادهای هوشمند بر بستر NFT هستیم.


در سال مال ی گذشته، پنج دعوی حقوقی در جریان با رای مطلوب به نفع شرکت به نتیجه رسیدند.


نرخ موثر تسه یلات دریافتی شرکت معادل ۲۲.۴ درصد است.


با تحو یل پروژه‌ها در سال گذشته، مجموع زیربنای تحویل شده به مشتریان از ابتدای تاسیس شرکت به بیش از یک میلیون و ۴۷۴ هزار متر مربع رسیده است.


پا یش وضعیت پروژه‌های ساخته شده، جلب رضایت مشتریان و مصرف‌کنندگان پس از تحویل و ورود به فرایند مدیریت هوشمند ساختمان پروژه‌های تحویل داده شده، از جمله برنامه‌های آتی برای تقویت برند شرکت است.


در سال مال ی گذشته، سند مالکیت پروژه‌های آسمان و آذران تبریز به مشتریان تحویل داده شد. مارین پارک و رشدیه در حال تکمیل و تحویل سندها هستند. پروژه الماس خاوران ایراداتی جزئی داشت که رفع شد و در حال اخذ پایان کار هستیم.


در پروژه پ یمانکاری، صورت وضعیت‌های نهایی اخذ شده و مراحل تکمیلی جهت اخذ پایان کار در دست انجام است. در پروژه سپیدار ارومیه، موضوع اضافه مساحت بناشده در حال حل و فصل بوده و مشکل رفع شده است.


در پروژه پزشکان زنجان، تغ ییر کاربری از کمیسیون ماده ۵ اخذ و مطالعات ترافیکی هم انجام شده است؛ به این ترتیب، مقدمات اخذ پایان کار طی شده است.


در بین پروژه‌ها ی در حال ساخت، پروژه ناویا (آیمان سابق) یک پروژه خاص برای شرکت است که برای آن برندینگ ویژه‌ای انجام شده و خصوصیات منحصر به فردی در سطح منطقه و کشور دارد. در این پروژه، تملک زمین فاز یک تکمیل شده و پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی داریم. تملک فاز ۲ تا ۸۰ درصد انجام شده و در فاز ۳ پیگیر دریافت مالکیت زمین دریافت شده از شهرداری هستیم.


پروژه هوگر اردب یل، لاله زنجان و مرکز مالی و بورس زنجان، از دیگر پروژه‌های در حال اجرای شرکت هستند. از پروژه عقیق اردبیل خارج شدیم و در حال فروش یا معاوضه قطعات حاصله جهت تامین و ورود به پروژه‌های دیگر هستیم.


پروژه‌ها ی نارگون تبریز، اشراق تبریز، الغدیر تبریز، امید زنجان، شیخ تپه ارومیه و هلال احمر ماکو از جمله پروژه‌های در دست مطالعه شرکت هستند.


سه شهرک ز یستی و تندرستی آنزا در منطقه ارسباران، ارس در منطقه آزاد ارس و مهاباد از جمله پروژه‌هایی هستند که زمین جانمایی شده و در حال ایده‌پردازی برای طراحی پروژه‌ها هستند.


در پاسخ به سوالات مطرح شد:


عمده دارایی شرکت، مصالح و آهن‌آلات است که پوشش بیمه‌ای آن هزینه‌بر و غیرضروری است، اما بیمه‌های مسئولیت و حوادث انجام شده و در پروژه‌های تکمیل شده هم بیمه حوادث ساختمان انجام شده است.


افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی یا سود انباشته، گره از کار شرکت باز نمی‌کند و برای پیشبرد بهتر پروژه‌ها احتیاج به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی داریم. از سهامدار عمده تقاضا داریم تا در چارچوب مقررات بانک مسکن، نهایت مساعدت ممکن در افزایش سرمایه از این محل را داشته باشد.


انتشار اوراق سلف موازی مسکن هنوز عملیاتی نشده، اما هلدینگ سرمایه‌گذاری مسکن اولین پیشنهاد دهنده این موضوع بوده و از سال ۱۳۹۹ پیگیر اجرایی کردن آن است. جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده که آخرین آن در همین هفته بوده است. این موضوع جزئیات و ظرایف زیادی داشته که بررسی آن زمان زیادی برده، اما دستورالعمل در حال نهایی شدن است.


به محض اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز انتشار اوراق سلف موازی را صادر کند، آماده هستیم تا به‌صورت پایلوت در اولین پروژه جدیدی که آغاز می‌کنیم، انتشار اوراق را داشته باشیم.


اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های فعلی، مبلغی در حدود ۶ همت است که از مجاری مختلف سعی در تامین آن داریم و قطعا از ظرفیت‌های بازار سرمایه در این مسیر استفاده خواهیم کرد.


با توجه به پروژه‌های متعدد و پرپتانسیل شرکت و احتیاج به نقدینگی، تصمیم به تقسیم سود حداقلی و استفاده در افزایش سرمایه برای بخشی از تامین مالی پروژه‌ها داریم. سعی داریم افزایش سرمایه از این محل هم در اسرع وقت انجام شود.


در پایان مجمع سالانه شرکت، تقسیم سود ۱۰۱ ریالی به ازای هر سهم تصویب شد.


انتهای خبر

0
0