بورس پرس
1401/04/20
14:15
نتیجه دو مجمع "های وب" مشخص شد / زمان بندی تقسیم سود

مجمع سالانه و فوق العاده داده گستر عصر نوین برگزار و طی آن با تصویب صورت های مالی علاوه بر توزیع ۲۱۲ ریال سود برای هر سهم با افزایش سرمایه ۲۳۲ درصدی نیز موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع سالانه شرکت داده گستر عصر نوین با حضور ۶۸ درصد سهامداران در محل مرکز نوآوری فردا برگزار و و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۲۱۱۱ ریال سود خالص محقق شده هر سهم ۲۱۲ ریال معادل ۱۰ درصد برای هر سهم توزیع شود.


براین اساس، سود سهامداران حقیقی و سبدگردان های دارای یک تا ۵۰۰ هزار سهم در ۲۵ شهریور و از ۵۰۰ هزار و یک سهم بالاتر در ۲۵ مهرماه و سود سهامداران حقوقی از ۳۰ آبان ماه به بعد از طریق سامانه سجام پرداخت می شود.


همچنین مجمع فوق العاده با دو دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه و اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه برگزار و با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۲۳۲ درصدی از محل سود انباشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت. "های وب" به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی ، سرمایه فعلی را از ۸۳۴ میلیارد به ۲.۷ هزار میلیارد تومان رساند.


اهم موارد مطرح شده در مجمع


شرکت سال ۱۴۰۰ در دو بخش بیمه و بازار پول ورود داشت و امید است سال جاری بتواند محصولات این دو حوزه خصوصا نئوبانک را عملیاتی کند.


- درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی نسبت به سال ۹۹ رشد ۵۵ درصدی، سود عملیاتی رشد ۱۱۰ درصدی و سود خالص رشد ۱۴۳ درصدی داشت. حاشیه سود عملیاتی در این مدت از ۵۶ به ۷۲ درصد رسید.


- مجوز صندوق اختصاصی بازارگردانی از سازمان بورس دریافت شد تا حمایت مناسب تری از سهم صورت داد.


- با هماهنگی های انجام شده تا قبل از پایان تیر و دریافت سود نقدی، ثبت افزایش سرمایه انجام خواهد شد.


- "های وب" از نظر میزان فروش، سود آوری و پوشش شبکه، جزو ۵ شرکت برتر حوزه ارتباطات است.


- شرکت در ۳۶ شهر فعالیت دارد. از لحاظ حمل و نقل هوشمند و دوربین های جاده ای بزرگترین پیمانکار و بزرگترین پیمانکار وزارت ارتباطات است.


- موجودی انبار شرکت بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است.


- شرکت در نظر دارد لاین های درآمدی را با تنوع بخشی به خدمات قابل ارائه افزایش دهد.


- سال جاری به اجبار سیاست کسب درآمد تا حدودی تغییر یافت. زیرا عمده درآمد از دولت و اپراتورهای بزرگ بود که با تاخیر دریافت می شد.


- قرارداد نئوبانک با بانک ایران زمین است و تا ده روز آینده هم ثبت شرکت بیمه هوشمند فردا را انجام داده و در مرداد ماه برای مجوز فعالیت آن اقدام می شود.


- ورود به حوزه خرده فروشی و اینترنت ثابت بصورت جدی تر طی سال جاری در دستور کار است. وابستگی درآمدها به دولت و اپراتورهای بزرگ کاهش خواهد یافت. هرچند این حوزه چالش های فراوانی دارد اما دورنمای مثبتی برای آن دیده می شود. سهم ۷۰ درصدی درآمد از ارائه خدمات دیجیتال هدف گذاری شده است.


- "های وب" هم در حوزه تجارت و بازرگانی، تولید و خدمات فعالیت دارد و حوزه فعالیت و پروژه های تعریف شده متنوعی دارد. از این لحاظ در پی تکمیل زنجیره ارزش است.


- در ۶ ماهه اول این دولت به اندازه ۸ سال قبل مطالبات از دولت دریافت شد. در حوزه دوربین های جاده ای برای اجرا و نگهداری پیمانکار بوده و درآمد درصدی از این حوزه وجود ندارد. البته پیشنهاد شده سرمایه گذاری از سمت شرکت باشد و درآمد درصدی هم کسب کند که این پیشنهاد در انتظار تصمیم دولت است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0