رمزارز نیوز
1401/04/22
12:30
آتش هشدار کاخ سفید دامن ارزهای دیجیتال را گرفت!

آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال با توجه به کاهش بیت کوین و اتریوم به کف قیمتی هفتگی، همچنان گسترش می‌یابد. در ۱۲… مطالعه مطلب ...

آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال با توجه به کاهش بیت کوین و اتریوم به کف قیمتی هفتگی، همچنان گسترش می‌یابد. در ۱۲ ژوئیه با هشدار کاخ سفید در مورد تورم بسیار بالا، بیت کوین (BTC) افت شدیدی را تجربه کرد.


bitcoin-price-hits-7-day-low

نمودار کندلی ۱ ساعته BTC/USD.

هشدار کاخ سفید در مورد “روز سرنوشت‌ساز”

به گزارش سایت کوین تلگراف و داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز بیت‌کوین به دلار آمریکا قبل از باز شدن وال استریت به ۱۹۵۰۰ دلار نزدیک می‌شود که بیش از ۴ درصد کاهش داشته است.


به نظر می‌رسد که این جفت ارز نتوانسته حمایت ۲۰۳۰۰ دلاری خود را حفظ کند و واکنش بدی به اظهارات کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در مورد چشم‌انداز تورم داشته است.


بازارها در ماه ژوئن برای ارقام بالاتر از حد انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آماده بودند که در ماه می به بالاترین حد خود در چهل سال گذشته رسید. افت بیت کوین به کانال ۱۹۵۲۰ دلار هم عکس‌العمل بازار به این آمار بود.


مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر بازار، در توییتر خود اعلام کرد که انتشار داده‌های تورم، برای بیت کوین تعیین‌کننده خواهد بود. در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) که خود به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسیده است، همچنان مورد توجه است.


تورم بالا و سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا برای مهار آن، خطر زیان‌دهی در دارایی‌های پر ریسک را به همراه دارد، نکته‌ای که در شاخص دلار آمریکا دیده می‌شود.


شاخص دلار آمریکا در زمان نگارش این مقاله روی ۱۰۸.۴۷ ایستاده و در هفته جدید به بالاترین سطح خود از اکتبر ۲۰۰۲ رسیده است.


bitcoin-price-hits-7-day-low

نمودار کندلی ماهانه شاخص دلار آمریکا (DXY) ون دی پوپ در مورد برنامه‌های بالقوه برای مقابله با تلاطم‌های آتی افزود:


شخصا به دنبال بازپس‌گیری سطوح ۲۰.۳ هزار دلار و یا رسیدن قیمت به مناطق ۱۹.۳ تا ۱۹.۵ هزار دلاری هستم.


قیمت اتریوم ۸ درصد کاهش یافت

در بازار آلت‌کوین‌ها، زیان روزانه بیش از ۵ درصد افزایش یافت، اما قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۸ درصد کاهش یافته است. جفت ارز دلار به اتریوم در زمان نگارش این خبر با قیمت ۱۰۶۰ دلار معامله می‌شود که به سطح حمایتی روزانه اواسط ژوئن نزدیک شده است.


معامله‌گر Rekt Capital در ابتدای هفته اظهار داشت:


اگر اوضاع به همین شکل باقی بماند و آلت‌کوین‌ها موفق به شکستن مقاومت‌های کلیدی نشوند، ممکن است حداقل ۳۰ درصد کاهش بیشتری را تجربه کنند.


bitcoin-price-hits-7-day-low

نمودار کندلی روزانه ETH/USD.

انتهای خبر

0
0