آکادمی هلاکوئی
1400/09/30
11:10
یو اس تی(UST) به بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز از نظر ارزش بازار تبدیل شد

یو اس تی(UST)، یکی از استیبل کوین های…

یو اس تی(UST)، یکی از استیبل کوین های پروژه Terra، پس از پیشی گرفتن از رقیب مبتنی بر اتریوم خود، DAI، به بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. UST اکنون بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز در بازار است و یک سال رشد را برای اکوسیستم Terra، که اکنون در میان ده پروژه ارز دیجیتال برتر در بازار قرار دارد، به پایان رسانده است.


UST، یکی از استیبل کوین‌های مشتق شده از پروژه Terra، به با ارزش‌ترین پروژه در نوع خود از نظر ارزش بازار تبدیل شده است، و جایگاهی را که DAI، یک استیبل کوین غیرمتمرکز دیگر در اختیار داشت، گرفته است. این یک سال رشد برای اکوسیستم Terra و UST را به پایان می رساند، که توانست از ارزش بازار ۱۸۲ میلیون دلاری در ابتدای سال ۲۰۲۱ به بیش از ۹ میلیارد دلار در دسامبر(آذر) امسال افزایش یابد.


اکنون، UST جایگاه جدید خود را به عنوان چهارمین استیبل کوین با بیشترین ارزش بازار، پس از USDT، USDC، و BUSD که همگی استیبل کوین های متمرکز هستند، تثبیت می کند. در حالی که اینها با سپرده گذاری وثیقه برای پشتوانه توکن ها در بازار کار می کنند، UST یک استیبل کوین الگوریتمی است که از توکن دیگری از اکوسیستم Terra (LUNA) برای متعادل کردن پیوند خود در برابر ارزش دلار آمریکا استفاده می کند.


سایر استیبل کوین های غیرمتمرکز و LUNA نیز رشد کردند


در ۳۰ روز گذشته، سایر استیبل کوین های غیرمتمرکز نیز از نظر ارزش بازار رشد کرده اند. توکن هایی مانند Frax و MIM بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته اند و FRAX حتی از نظر ارزش بازار به ۴۰ درصد رسیده است. این توکن‌های غیرمتمرکز به یک نقطه مرکزی صدور وابسته نیستند و نمی‌توانند توسط یک مرجع مرکزی مسدود شوند.


به خاطر توجه رو به افزایشی که پیشرفت استیبل کوین هایی مانند USDT و USDC از سوی تنظیم کننده ها با آن مواجه هستند، برخی معتقدند که این استیبل کوین های جایگزین رشد بیشتری را تجربه خواهند کرد و کاربران به دلایلی به سراغ این جایگزین ها می روند. اما حتی با وجود این همه رشد، USDT همچنان پرمصرف‌ترین استیبل کوین در صرافی‌ها است، با بیش از ۶۸ میلیارد دلاری که دیروز مبادله شده است.


افزایش UST همچنین قیمت LUNA، توکن خواهر آن، را به مقادیر ATH سوق داده است. برای ضرب UST، کاربران در پروتکل Terra باید LUNA را بسوزانند و این باعث می شود توکن کمیاب تر شود. قیمت LUNA از کمی بیش از ۰.۶۴ دلار در ژانویه امسال(دی۱۳۹۹) به بیش از ۸۰ دلار امروز رسید که رشدی ۱۲۵ برابری در کمتر از یک سال دارد.


Do Kwon، بنیانگذار و مدیر عامل Terraform Labs، اعلام کرده است که پیشنهاد ایجاد یک نسخه پشتیبان برای UST در قالب بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از روش حاکمیت توکن، با هدف محافظت از نوسانات آن در زمان های استرس زا در بازار را ارائه خواهد کرد.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0