سنا
1400/07/14
13:06
سبزپوشی بورس تهران در واپسین روز معاملاتی هفته

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، چهاردهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۶۴۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۷۹۰ واحد افزایش، رقم ۴۲۷ هزار و ۲۸۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول افزایش ۲ هزار و ۳۹۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۸ هزار و ۱۸۴ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه فراورده های نفتی با ۷۱ هزار و ۷۰۲ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۹۹ هزار و ۸۰۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۷ هزار و ۸۲۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۸۷ هزار و ۷۹۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۳۹ هزار و ۴۱۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۲۲۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با یک هزار و ۱۴۲ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۶۰۷ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۵۹۷ واحد و شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۵۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۶۶ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۷۰۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۳۸۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۹۷ واحد و بانک ملت با ۱۷۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0