بورس پرس
1402/06/04
11:06
مشخصات نرم افزار معاملات الگوریتمی داهی با ۸ پیش فرض و قابلیت های جالب

سامانه معاملات الگوریتمی داهی با ۸ پیش فرض، تنظیم انواع استراتژی برای بیش از ۱۰۰۰ مشتری به صورت هم‌زمان برای فعالیت‌های سبدگردانی و بازارگردانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سامانه معاملات الگوریتمی داهی یکی از مهمترین محصولات شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا بشمار می رود که با هدف اجرای معاملات پرحجم و انجام فعالیت‌های سبدگردانی و بازارگردانی با استفاده از الگوریتم‌های از پیش تعریف ‌شده ، راه اندازی شده است.


بر اساس این گزارش، نرم‌افزار داهی ۸ الگوریتم معاملاتی پیش‌فرض دارد که به کاربران این نرم‌افزار کمک می‌کند تا حوزه‌های مختلف را پوشش دهند.


داهی نرم افزار معاملات الگوریتمی شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا


داهی یک سامانه معاملات الگوریتمی است و مناسب سبدگردان‌ها، بازارگردان‌ها و معامله‌گران گروهی است که به انجام معاملات با حجم بالا در بازار سرمایه می‌پردازند. این نرم‌افزار به طیف متنوعی از الگوریتم‌ها اجرای معاملات مجهز است که کاربردهای متنوعی دارند. داهی از اطلاعات گذشته و لحظه‌ای نماد استفاده کرده و با استفاده از پردازش‌های ریاضی برای خرید و فروش نهایی و ارسال سفارش خرید و فروش تصمیم‌گیری می‌کند.


تسهیل فرآیند کشف قیمت بدون اثر گذاشتن بر قیمت نماد در بازار، از مهمترین مزایای داهی بشمار می‌رود. این نرم‌افزار دارای هشت الگوریتم معاملاتی به صورت پیش فرض است اما امکان شخصی‌سازی این نرم‌افزار از طریق تنظیم متغیرها وجود دارد.


آشنایی با شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا


مبنا اولین شرکتی است که در زمینه پردازش اطلاعات مالی در بازار سرمایه، آغاز به فعالیت کرد و تاکنون محصولات بسیاری از جمله "یکان، ایمکس، وسام، ره‌آورد ۳۶۵، ره‌آورد آکادمی، سبدیار، سیگما و ره‌آورد نوین" را روانه بازار کرده است. مبنا همواره سعی کرده همراه با تحولات بازار حرکت کند و در مدت ۲۶ سال فعالیت یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید محصولات مرتبط با بازارهای مالی است. نرم‌افزار معاملات الگوریتمی ‌داهی هم یکی از مهمترین محصولات مبنا محسوب می‌شود.


مزایای استفاده از نرم‌افزار معاملات الگوریتمی داهی


امنیت بالای اطلاعات: ارزیابی پنل نرم افزار داهی چه در زمان راه‌اندازی و چه در بازه‌های زمانی مختلف، توسط گروه مرکز کنترل و نظارت اعتبارات (مکنا) انجام می‌شود. بنابراین امنیت بسیار بالایی را برای کاربران ایجاد می‌کند. همچنین طبق الزام سازمان بورس مبنی بر ایجاد سیستم معاملاتی هر کارگزاری در پنل‌های مجزا، امنیت اطلاعات آنها به‌ صورت کامل حفظ خواهد شد. در ضمن به دلیل کار کردن با یک سیستم هوشمند معاملاتی به جای افراد، اطلاعات مدیران سرمایه‌گذاری در این نرم‌افزار کاملا محرمانه خواهد بود.


ارائه گزارش‌های نظارتی: در نظر گرفتن محدودیت‌‌های قانونی معاملات یکی از مسائلی است که شرکت‌های استفاده کننده از معاملات الگوریتمی باید به آن توجه داشته باشند. نرم‌افزار داهی کاملا با قوانین بازار سرمایه ایران مطابقت دارد و این دغدغه را برطرف خواهد کرد. همچنین یکی از امکانات ویژه داهی، امکان گزارش عملکرد به ناظر بازار است.


نرم‌افزار داهی، گزارش‌هایی مدون و حرفه‌ای از عملکرد الگوریتم‌ها نیز ارائه می‌دهد. این گزارش‌ها با توجه به نیازهای مشتریان طراحی شدند. نکته مهم اینکه علاوه بر گزارش‌های پیش فرض نرم‌‌‌افزار، امکان توسعه گزارش‌ها بر اساس نیاز هر مشتری هم وجود دارد.


رعایت عدالت در ارسال گروهی الگوریتم: این مورد یکی از مهمترین ویژگی‌های نرم‌افزار داهی بویژه برای سبدگردان‌ها محسوب می‌شود. این نرم افزار با نوبت دهی هوشمند به سفارش‌‌ها و ارسال مرحله به مرحله آنها اصل Fairness (انصاف) را در بهای تمام‌شده معاملات میان مشتریان رعایت می‌کند.


امکان توسعه الگوریتم‌های سفارشی متناسب با نیاز مشتریان: یکی از مهمترین ویژگی‌های سامانه معاملات الگوریتمی داهی، امکان توسعه الگوریتم‌های سفارشی متناسب با نیاز مشتریان این محصول است. تیم داهی می‌‌‌تواند در صورت درخواست مشتریان، الگوریتم‌های جدیدی را منطبق با نیازهای آنها توسعه دهد.


از دیگر مزایای استفاده از داهی می‌توان به موارد کاهش خطاهای انسانی با استفاده از ابزارهای پیشرفته محاسباتی، تنظیم و کنترل الگوریتم‌ها توسط کاربران، تعریف سطوح متفاوت دسترسی و اختیارات به کاربران، تنظیم انواع استراتژی‌های معاملاتی برای بیش‌از ۱۰۰۰ مشتری، معاملات با کنترل اثر قیمتی در بازار و با قیمت مناسب، مجهز بودن به سیستم پیشرفته محاسبه‌گر ‌حجم، ارسال و لغو شرطی الگوریتم‌ها، ارائه خدمات پشتیبانی اختصاصی برای هر مشتری اشاره کرد.


برخی مشتریان داهی


سامانه معاملات الگوریتمی داهی از زمان تاسیس تا به امروز مشتریان بسیاری داشته که از جمله آنها می‌توان به شرکت سبدگردان ترنج، سبدگردان پرتو آفتاب کیان، شرکت سبدگردان برلیان، کارگزاری حافظ، کارگزاری سینا، کارگزاری کیان، کارگزاری خوارزمی، کارگزاری به‌گزین، کارگزاری آرمون بورس، کارگزاری بانک صنعت و معدن، بازارگردانی تدبیرگران فردا، بازارگردانی سپهر بازار سرمایه، بازارگردانی سینا بهگزین اشاره کرد.


جمع بندی


داهی، نرم افزار معاملات الگوریتمی شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا یکی از مهمترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود که هدف از طراحی و توسعه آن اجرای معاملات پرحجم و انجام فعالیت‌های سبدگردانی و بازارگردانی با استفاده از الگوریتم‌های از‌پیش تعریف‌ شده است.


این نرم‌‌افزار ویژگی‌های متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به کاهش خطاهای انسانی با استفاده از ابزارهای پیشرفته محاسباتی، رعایت عدالت در ارسال گروهی الگوریتم، تنظیم و کنترل الگوریتم‌ها توسط کاربران و تنظیم انواع استراتژی‌های معاملاتی برای بیش‌از ۱۰۰۰ مشتری به صورت هم‌زمان اشاره کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0