مبین تحلیل
1401/03/31
08:23
#نبض_بازار ❇️ روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران دو روند متفاوت داشتند. شاخص کل و شاخص هم وزن بورس در 50 دقیقه ابتدایی روند صعودی داشتند اما در ادامه...

#نبض_بازار



❇️ روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران دو روند متفاوت داشتند. شاخص کل و شاخص هم وزن بورس در ۵۰ دقیقه ابتدایی روند صعودی داشتند اما در ادامه معاملات هر دو نماگر مهم بورس روند نزولی داشتند.



❇️ در روز دوشنبه نماد دی (بانک دی) با صف خرید ۵۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از دی، نمادهای ثفارس و ستران بیشترین صف خرید را داشتند.



❇️ در معاملات دیروز روند خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام تداوم داشت و ۲۹۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.



❇️ روند بازار همچنان ناپایدار است و اگر روند خروج پول حقیقی ادامه یابد شاخص‌های بازار در معاملات آخرین روز خرداد نزولی خواهد بود.



❇️ دیروز بانک مرکزی اعلام کرد در بازار متشکل دو نماد جدید باز می‌شود: یورو صادراتی و دلار صادراتی. بازار متشکل قبلا هم نماد دلار و یورو را داشت اما نمادهای جدید پسوند صادراتی دارند.



❇️ روز گذشته سکه رفاه ۱۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بود که ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز قبل از آن کاهش داشت. سکه بازار نیز بدون تغییر در ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ماند که حباب آن صد هزار تومان افزایش پیدا کرد.



❇️ گزارش‌ها نشان از آن دارد که در روند نزولی اخیر رمزارزها حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار به این بازارها زیان وارد آمده است.



❇️ با توجه به عرضه محدود نفت خام و محصولات سوختی در مقابل نگرانی‌ها در مورد رکودی که تقاضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قیمت نفت در اوایل معاملات روز سه‌شنبه ۱ درصد افزایش یافت.



❇️ معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شد، گفت: تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شود.



❇️ مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو گفت: خودروی تی ام ۲۱ ایران خودرو در مسیر تولید است که قیمت آن بین ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که طراحی تا ساخت آن ۱۸ ماه طول کشیده که بی سابقه است.



❇️ صادرات نفت روسیه به چین در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، ۵۵ درصد افزایش پیدا کرد و عربستان سعودی را به عنوان بزرگترین صادرکننده، کنار زد.


➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0