بورس۲۴
1400/07/17
14:44
پربازده ترین پالایشی ها را بشناسید

از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در بین نمادهای پالایشی شاوان با ۷۷۵ درصد بیشترین بازدهی را کسب کرده است. شبندر با ۶۶۹ درصد و شبریز با ۶۷۱ درصد دومین و سومین بیشترین بازدهی را به دست آورده اند. شپنا با ۵۹۲ درصد، شتران با ۵۵۲ درصد و شراز با ۵۰۹ درصد در رتبه های چهارم تا ششم جای گرفتند.

پربازده ترین پالایشی ها را بشناسید

بورس۲۴ : از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در بین نمادهای پالایشی شاوان با ۷۷۵ درصد بیشترین بازدهی را کسب کرده است. شبندر با ۶۶۹ درصد و شبریز با ۶۷۱ درصد دومین و سومین بیشترین بازدهی را به دست آورده اند. شپنا با ۵۹۲ درصد، شتران با ۵۵۲ درصد و شراز با ۵۰۹ درصد در رتبه های چهارم تا ششم جای گرفتند.


از ابتدای سال ۹۹ تا کنون شپنا با ۳۴۷ درصد و شبندر با ۳۳۸ درصد بیشترین بازدهی ها را به سهامداران خود دادند. در یک سال و نیم اخیر بازدهی شراز ۲۳۳ درصد بود که رتبه سوم را به خود اختصاص داد. شاوان با ۲۲۵ درصد در رتبه چهارم، شبریز با ۲۱۹ درصد در رتبه پنجم و شتران با ۱۸۲ درصد در رتبه ششم قرار گرفتند.


از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون شاوان موفق شد با کسب ۷۷ درصد عنوان پربازده ترین پالایشی را از آن خود کند. شبریز با بازدهی ۴۸ درصدی در رتبه دوم قرار گرفت و شبندر و شراز هر یک با ۴۰ درصد بازدهی به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند. شتران با کسب بازدهی ۱۷ درصدی و شپنا با ۱۴ درصد بازدهی کم بازده ترین پالایشی ها در سال جاری بودند.


از سقف تاریخی قیمت که در سال ۹۹ اتفاق افتاد تا کف قیمتی امسال بیشترین افت بها مربوط به شتران بود که قیمت آن ۷۹ درصد کاهش داشت. شپنا با ۷۵ درصد بازدهی منفی دومین بیشترین افت را متحمل شد. بازدهی شبندر منفی ۶۹ درصد، شبریز منفی ۶۸ درصد، شاوان منفی ۶۵ درصد و شراز منفی ۴۸ درصد بود.


بر مبنای این اطلاعات در گروه پالایشی بیشترین بازدهی طی دو سال و نیم اخیر به شاوان با ۷۷۵ درصد تعلق داشت. طی یک سال و نیم گذشته پربازده ترین پالایشی شپنا بود و طی حدود ۷ ماه اخیر نیز شاوان عنوان پربازده ترین پالایشی را به خود اختصاص داد. اما کمترین افت از سقف ۹۹ تا کف ۱۴۰۰ را شراز به نام خود کرد.




"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0