بورس۲۴
1402/04/07
11:28
کام سهامداران چادرملو شیرین شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت چادرملو امروز برگزار شد. این مجمع ۸۵ درصد سود شرکت را تقسیم کرد.

کام سهامداران چادرملو شیرین شد

بورس۲۴ : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت چادرملو امروز برگزار شد. این مجمع ۸۵ درصد سود شرکت را تقسیم کرد. در این مجمع به ازای هر سهم ۸۹۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.


در این مجمع اعلام شد افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات در دستور کار است. همچنین گفته شد که کچاد ۳۰ درصد با ارزش ذاتی واقعی خود فاصله دارد.


مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:


*۲۰۰ واگن به این مجموعه افزوده می شود.


*تولید شرکت در مجموع در بخش گندله طی سه ماهه نزدیک به ۲میلیون ۶۰۰ هزار تن ، در بخش آهن اسفنجی ۴۲۵ هزار تن و بوده است و در مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان فروش در این بخش داشته ایم.


*در تلاشیم از حمل و نقل ریلی بیشتری استفاده کنیم تا بتوانیم قیمت های تمام شده را کاهش دهیم و امیدواریم ۵۵۰ دستگاه واگن خریداری کنیم، ۲۰۰ دستگاه خریداری شده است.


*در خصوص خوراک، شرکت مذاکراتی با سازمان‌های دولتی داشت تا بتوانیم در بحث خوراک و اکتشاف آن اقدام کنیم.


*در محدوده ایران مرکزی اکتشاف انجام خواهیم داد و با سازمان انرژی هسته‌ای در حال مذاکره هستیم.


*تاکنون ۱۰۵ میلیون تن باطله‌برداری انجام شده است تا به سنگ آهن برسیم و خرید سنگ‌‌آهن را، از شرکت‌های دیگر از جمله کاشان خرید داشتیم.


*در حال حاضر در این محدوده مشترک، ۲۷هزار متر حفاری اکتشافی به عمق ۶۰۰ متر به انجام رسیده که حدود ۵هزار متر از آن معادل ۲۰درصد از رگه‌های آهن‌دار عبور کرده است.


*منابع خرید سنگ‌آهن مورد نیاز خود را افزایش داده اسم و به دنبال تامین خوراک از معادن سراسر کشور هستیم. سعی می‌کنیم، سنگ از محدوده ایران مرکزی خارج نشود.


*آمادگی خود را جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری در معادن سنگ‌آهن کشور اعلام می‌کنیم.


*طرح احداث کارخانه گندله‌سازی شماره ۲، طرح احداث مجتمع فرالیاژ چادرملو با ظرفیت ۶۵۰۰ تن از مهمترین برنامه های شرکت است.


*طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی اردکان و طرح احداث کارخانه تولید ورق نورد گرم در اردکان، احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی برای تامین برق شرکت طراحی خواهد شد.


*آماده‌سازی و انجام اکتشاف مقدماتی، اجرای عملیات باطله‌برداری دستیابی به توده معدنی در معدن D ۱۹ در دستور کار است


*شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، در احداث کارخانه کنسانتره به ظرفیت یک میلیون تن در قالب شرکت عصر نوین بهاباد مشارکت خواهد داشت.


* احداث کارخانه ذوب کلاف و آهن اسفنجی در قالب شرکت فولاد سرمد ابرکوه و طرح کارخانه ممبران با ظرفیت تولید ۵۰هزار عدد در سال در دستور کار است.


*باطله‌های سنگ‌آهن مجتمع معدنی چهاربوق که خوراک مورد نیاز چادرملو در حوزه کنسانتره را تامین می‌کند، فرآوردی خواهد شد.


تکمیلی...


مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور حداکثری صاحبان سهام برگزار شد.


به گزارش خبرنگار بورس۲۴ ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی و معدنی چادرملو ۸۹۰ ریال معادل ۸۵ درصد تقسیم کرد.


هیئت رئیسه


براساس رای‌گیری به‌عمل‌آمده در جلسة مجمع عمومی، اعضای هیئت‌رئیسه به‌شرح ذیل انتخاب گردیدند


محمد ابراهیم راعی عزآبادی به‌عنوان رئیس مجمع.


روح الله سلحشوری به‌عنوان ناظر مجمع .


محمد حسین قائمی راد به عنوان ناظر مجمع .


امیر علی طاهرزاده به عنوان منشی مجمع .


چادرملو رکورد تولید را شکست


امیر علی طاهرزاده مدیر عامل شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه گفت: کسب جایگاه نخست کشور در تولید محصول کنسانتره آهن در بین شرکتهای تولید کننده این محصول به میزان ۱۱۰۴۲۲۶۶ تن ، تحقق رکورد تولید در بخش آهن اسفنجی و فولاد از ابتدای بهره برداری کارخانجات پوشش ۱۰۵ درصدی برنامه تولید ، پوشش ۱۰۶ درصدی تولید ، کنسانتره پوشش ۱۰۳ درصدی تولید گندله پوشش ۱۰۴ درصدی تولید آهن اسفنجی و پوشش ۱۱۳ درصدی تولید شمش فولادی و تولید ۱۷۷۰۵۵۷۸ تن محصول در سال ۱۴۰۱ مهمترین دستاوردهای شرکت بوده است .


وی افزود: تحقق درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت اصلی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۰۹۷۸۷۵۸۴ میلیون ریال و گروه تلفیقی به میزان۴۷۶۷۶۲۴۴۸ میلیون ریال ، کسب بیش از ۲۱۲۷۸۷۴۱۰ میلیون ریال سود عملیاتی در شرکت اصلی در سال ۱۴۰۱ و ۱۹۴۴۶۹ میلیون ریال سود عملیاتی در گروه برای چادر ملو میسر شد.


طاهر زاده گفت: سود خالص شرکت اصلی در سال ۱۴۰۱ به میزان۲۲۸۸۷۴۱۴۸ میلیون ریال و گروه تلفیقی به میزان ۲۴۰ میلیون ریال در سال گذشته محقق شده است .


افزایش سرمایه ای که هزینه های کچاد را کاهش داد


وی همچنین با اشاره به ثبت افزایش سرمایه شرکت گفت: پیش برد طرح های توسعه ای با هدف مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر خرید دارایی های سرمایه ای و استفاده از صرفه مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل سود انباشته مطابق با قانون بودجه افزایش سرمایه فوق الذکر ، سال ۱۴۰۱ انجام شده است .


۸۶ درصد پیشرفت در گندله سازی بهاباد


به گفته وی ، در سالی که گذشت شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان توانست به سود خالص ۲۵۲۲۸۶۵۳ میلیون ریالی برسد ، که نسبت به سال گذشته افت ۱٫۰۵ درصدی را نشان می دهد ، پوشش۹۴.۴۴ درصدی برنامه تولید آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۱ ، حصول پیشرفت ۸۸ درصدی در پروژه افزایش ظرفیت کارخانه احیاء مستقیم شرکت از ۸۰۰ هزار تن به ۱۲۰۰ هزار تن و پیشرفت ۸۶ درصدی در کارخانه گندله سازی بهاباد با ظرفیت تولید ۴ میلیون تن در سال از دیگر اقدامات شرکت بوده است.


رشد ۹۳ درصدی سود خالص سرمد ابرکوه


وی همچنین افزود: در صنایع آهن و فولاد سرمد ، ابرکوه با تحقق سود خالص ۴۴۲۵۸۹۵ میلیون ریالی شاهد رشد۹۹.۳۳ درصدی در سود خالص شرکت بوده ایم ، همچنین افزایش تناژ فروش به میزان ۹۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و ثبت رکود جدید رشد ۵۵.۲۹ درصدی درآمدهای عملیاتی و ۹۹.۹۳ درصدی سود خالص افزایش حاشیه سود خالص از ۴ . ۶۶ درصد به ۵ . ۸۲ درصد ثبت رکورد جدید در سودآوری در شرکت بوده است .


عرضه شمش فولادی در رینگ صادراتی بورس کالای ایران برای اولین بار در صنعت فولاد کشور


به گفته وی ، در شرکت آهن و فولاد ارفع ، شاهد افزایش ۸۵.۶۳ درصدی در سود خالص شرکت بوده ایم ، حصول پیشرفت ۷۱ درصدی در پروژه احداث خطوط آنتنی ریل راه آهن اجرای عملیات افزایش ظرفیت در فولادسازی و ارتقای ظرفیت تولید از ۸۰۰ هزار تن به ۱ میلیون تن در سال افزایش ۳۸ درصدی مقدار تولید آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ثبت رکود تولید ماهانه مرداد به میزان ۱۰۳۰۱۵ تن در واحد احیای مستقیم ثبت رکود تولید ماهانه آبان به میزان۸۵۱۶۵ تن در واحد فولادسازی رشد ۴۱ درصدی مبلغ فروش در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ ، عرضه شمش فولادی در رینگ صادراتی بورس کالای ایران برای اولین بار در صنعت فولاد کشور در سالی که گذشت محقق شد .


سود ۲۹۴ درصد در یک زیر مجموعه


طاهر زاده گفت: در سالی که گذشت در شرکت بین المللی معدنی و صنعتی سی پی جی ،پارس با تحقق سود خالص ۲,۸۱۱,۲۸۲ میلیون ریالی شاهد افزایش ۲۹۴ درصدی در سود خالص ودر شرکت تجلی توسعه و معادن ،فلزات با تحقق سود خالص ۶٬۹۰۵,۷۸۷ میلیون ریالی شاهد افزایش ۲۵۹ درصدی در سود خالص بوده ایم بوده ایم.


۱۳همت فروش کچاد در سالی که گذشت


وی ادامه داد: تولید شرکت در مجموع در بخش گندله طی سه ماهه نزدیک به ۲میلیون ۶۰۰ هزار تن ، در بخش آهن اسفنجی ۴۲۵ هزار تن و بوده است و در مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان فروش در این بخش داشته ایم . این در حالی ست که ، برنامه اولیه تولید کنسانتره ۹ . ۵ میلیون تن بود که سال گذشته با یک ریوایز به عدد ۱۱ میلیون تن رسید .



به گفته وی، تولید گندله به دلیل محدودیت گاز نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است که این موضوع را در سایر واحدهای گندله سازی شاهد هستیم . سال گذشته هیچ واحدی به ظرفیت گندله سازی اضافه نشده است و در کل کشور ۳درصد کاهش تولید را شاهد بودیم .



طاهر زاده گفت: قصد داشتیم که در سال گذشته ، تاب آوری خودمان را در قطعی گاز افزایش دهیم و به صورت انباشت گندله ، ذخیره ایجاد کردیم . تمهیدی که انجام شد ، سودآوری خوبی را در سال آینده ایجاد خواهد کرد و در تولید آهن اسفنجی ، با افزایش تولید سعی کردیم اثر کاهش قیمت را به نوعی جبران کنیم .



به گفته وی، طرح راهبردی ، بهره برداری و تکمیل زیرساخت و توسعه کارخانه فولاد میبد و طرح احداث کارخانه تولید انواع آجر نسوز و اجرام نسوز کوره از دیگر طرح های شرکت است .



وی خاطر نشان کرد: فرآوری باطله های سنگ آهن مجتمع معدنی چهاربوق که خوراک مورد نیاز چادرملو در حوزه کنسانتره را تامین می کند ، از دیگر اقدامات شرکت است.


تلاش برای حمل و نقل ریلی برای کاهش هزینه ها


وی گفت: در تلاش هستیم از حمل و نقل ریلی بیشتری استفاده کنیم تا بتوانیم قیمت های تمام شده را کاهش دهیم و امیدواریم ۵۵۰ دستگاه واگن خریداری کنیم ، ۲۰۰ دستگاه خریداری شده است .


خرید سنگ در دستور کار است، آماده مشارکت و سرمایه گذاری هستیم


وی خاطر نشان کرد: مذاکراتی با سازمان های دولتی داشتیم تا بتوانیم در بحث خوراک و اکتشاف آن اقدام کنیم . در محدوده ایران مرکزی اکتشاف انجام خواهیم داد و با سازمان انرژی هسته ای در حال مذاکره هستیم . تاکنون ۱۰۵ میلیون تن باطله برداری انجام شده است تا به سنگ آهن برسیم . در بحث خرید سنگ آهن ، از شرکت های دیگر از جمله کاشان خرید داشتیم .



به گفته وی ، در حال حاضر در این محدوده مشترک ، ۲۷هزار متر حفاری اکتشافی به عمق ۶۰۰ متر به انجام رسیده که حدود ۵هزار متر از آن معادل ۲۰درصد از رگه های آهن دار عبور کرده است .


طاهر زاده گفت: براساس اکتشافات اولیه انجام شده در این آنومالی ، ذخیره احتمالی تا ۲۴۰ میلیون تن برآورد شده است و در مرحله های بعدی ، استخراج سالیانه از این معدن به ۹ میلیون تن خواهد رسید .



وی افزود: منابع خرید سنگ آهن مورد نیاز خود را افزایش دادیم و به دنبال تامین خوراک از معادن سراسر کشور هستیم . تلاش ما این است که سنگ از محدوده ایران مرکزی خارج نشود و آمادگی خود را جهت مشارکت و سرمایه گذاری در معادن سنگ آهن کشور اعلام می کنیم .



در آدام خرم معاونت مالی شرکت در پاسخ به یک سهامدار در خصوص ارزش ذاتی سهم گفت : کچاد ۳۰درصد با ارزش ذاتی واقعی خود فاصله دارد .


وی با اشاره به بحث پیش بینی قیمت شرایط فعلی در صنایع فولادگفت: وضعیت جهانی فولاد رو به بهبود است. بازار مصرف فولاد چین در سه ماهه اول ۲۰۲۳ نسبت به بازار سه ماهه اول ۲۰۲۲ هفت درصد رشد داشته و آخرین وضعیت فولاد نشان دهنده این است که حداقل در مقیاس جهانی ما دو درصد رشد داشته ایم. بالاخص با محدودیت‌هایی که بر روی خرید فولاد روسی ایجاد می‌شود بازار مصرف به سمت فولاد اروپا و آمریکا هم افزایش پیدا می کند.


آنچه در چند سال اخیر در «کچاد» رخ می‌دهد


تولید بالاتر از ظرفیت اسمی کنسانتره سنگ آهن مشابه سالهای گذشته تولید گندله آهن اسفنجی فولاد و تولید برق طبق برنامه مصوب سال ۱۴۰۱ ، شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ شروع عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات در شهرستان اردکان شروع عملیات طرح احداث کارخانه مجتمع فروآلیاژ چادرملو به روش کوره قوس الکتریکی به حداقل ۶۵ هزار تن ۳۰ هزار تن فروسیلیکو منگنز ۲۰ هزار تن فرو منگنز پرکربن و ۱۵ هزار تن فروسیلیس ادامه عملیات اجرایی اکتشافات تفصیلی پهنه معدنی آنومالی D۱۹ و تکمیل مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر بابت شروع عملیات اجرایی طرحهای توسعه در قالب مشارکت در افزایش سرمایه از سود انباشته و مطالبات از اهداف کوتاه مدت شرکت است .


وی در مورد طرحها و برنامه های آتی این شرکت در ۳ تا ۵ سال آینده شرکت گفت : طرح احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۲ . ۲ میلیون تن در سال ، طرح احداث کارخانه اکسیژن طرح احداث کارخانه تولید انواع آجر نسوزها و اجرام نسوز کوره با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن مواد اولیه فرآوری شده ۳۱۰ هزار تن و قطعات ویژه ۵۰ هزار قطعه در سال ، طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی اردکان ، طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی بهاباد ۵۴۶ مگاواتی به روش BOT طرح راهبری بهره برداری تکمیل زیر ساخت و توسعه کارخانه فولاد میبد طرح احداث کارخانه تولید ورق نورد گرم در اردکان ، احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی ، مشارکت در سرمایه شرکت های سرمایه پذیر مطابق با برنامه افزایش سرمایه و متناسب با پیشرفت پروژه های شرکت های فرعی و وابسته از مهمترین برنامه های بلند مدت شرکت است .


مصوبات مجمع


وانیا نیک تدبیر به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و دش و همکاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.


روزنامه‌های زیر به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد:


دنیای اقتصاد ، جهان صنعت


چادر ملو به ازای هر سهم ۸۹۰ ریال سود تقسیم کرد.

انتهای خبر

0
0