بورس پرس
1400/10/29
13:35
فقط دو بانک دولتی با استاندارد زمانی پاسخگوی مردم بودند/میانگین ۱۹۸ تا ۲۸۳ روزه

طبق قانون، زمان‌بندی پاسخگویی به سوالات و درخواست‌‌های مردم نباید بیشتر از ۱۰ روز باشد که براساس اطلاعات رسمی طی ۹ ماه اخیر فقط ۲ بانک، استاندارد عمل کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات درباره عملکرد ۹ ماهه بانک‌ها و موسسات مالی اعلام کرد: در حالی طبق قانون زمان‌بندی پاسخگویی به سوالات و درخواست‌‌های مردم نباید بیشتر از ۱۰ روز باشد که تنها دو بانک با میانگین استاندارد ۱۰ روز به درخواست‌ها پاسخ دادند اما میانگین پاسخ گویی در برخی بانک‌ها و موسسات مالی از ۱۹۸ تا ۲۸۳ روز بوده است.


بطور میانگین موسسه اعتباری توسعه ۳۹۸ روز، بانک توسعه تعاون ۳۵۷ روز، بانک سپه ۳۲۳ روز، بانک سینا ۲۶۰ روز، بانک صادرات ۲۵۷ روز، بانک گردشگری ۱۹۸روز، بانک پارسیان ۱۹۳روز و بانک ‌ملت ۱۵۸ روز را برای پاسخ‌دهی زمان صرف کردند.


در این بین بانک رفاه کارگران با میانگین ۹ روز و بانک مسکن با ۱۰ روز دو بانکی بودند که به موقع و طی استاندارد زمانی تعیین شده به درخواست مردم پاسخ دادند.


این سامانه با آدرس https://iranfoia.ir/web/guest/home یکی از ابزارهای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات محسوب می‌شود. به این ترتیب که مردم می‌توانند در بستر این سامانه درخواست اطلاعات کرده و سازمان‌های فعال به درخواست‌های ثبت شده برای دسترسی به اطلاعات پاسخ می‌دهند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0