سنا
1400/06/29
13:07
شاخص بورس تهران سبز شد

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، بیستم و نهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۷ هزار و ۲۷۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۹۵ واحد افزایش، رقم ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۳۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول افزایش ۵ هزار و ۶۸۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۳ هزار و ۵۵۶ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه خودرو با ۶۴ هزار و ۱۷۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۹۹ هزار و ۹۸۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۴۰۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۳۶ هزار و ۷۰۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال و گروه فراورده های نفتی با ۳۰ هزار و ۹۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۶۴ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۵۰۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۰۰ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۲۳ واحد و شرکت پتروشیمی پارس با ۴۱۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، گروه مدیریت سرمایهگذاری امید با ۳۲۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ۲۵۵ واحد، شرکت باما با ۱۵۴ واحد، گروه دارویی برکت با ۱۴۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی با ۱۲۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


انتهای خبر

0
0