آکادمی هلاکوئی
1401/06/28
00:40
رکود بازار استیبل کوین ها در ۷۳ روز گذشته

حجم بازار استیبل کوین ها در چند ماه…

حجم بازار استیبل کوین ها در چند ماه گذشته، بر خلاف صعود قابل توجهی که از اواسط سال ۲۰۲۰ (خرداد-تیر ۱۳۹۹) داشته اند، رشد چندانی را تجربه نکرده است. در اواسط آوریل ۲۰۲۲ (اواخر فروردین ۱۴۰۱)، اقتصاد استیبل کوین ها برای اولین بار در تاریخ به محدوده ۲۰۰ میلیارد دلار نزدیک شد، اما به دنبال نابودی استیبل کوین بلاکچین Terra، بیش از ۳۵ میلیارد دلار تا ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) از اقتصاد استیبل کوین ها ناپدید شد. بطوریکه یک روز قبل از آن، یعنی در تاریخ ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)، اقتصاد استیبل کوین ها ۱۰.۶۶ درصد بزرگتر از حجم ۱۷۱.۳۷ میلیارد دلاری امروز بوده است.



Screenshot 2022 09 19 002057 300x129 - رکود بازار استیبل کوین ها در 73 روز گذشته

بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط پلتفرم archive.org، تا ۷ ژوئیه (۱۶ تیر)، اقتصاد استیبل کوین ها به ۱۵۴ میلیارد دلار کاهش یافته است. و همچنین رشد آن ها در ۷۳ روز گذشته راکد مانده است. تتر (USDT)، بزرگترین استیبل کوین بازار از نظر حجم بازار، در ماه گذشته رشد اندک ۰.۷ درصدی داشته است، اما استیبل کوین (USDC) ۴.۹ درصد کاهش داشته است. استیبل کوین BUSD بایننس نیز با ۱۱.۱ درصد افزایش بیشترین رشد را داشته است. گفتنی است که رمزارزهای DAI، FRAX و TUSD طی ۳۰ روز گذشته کاهش یافتند.


از بین تمام استیبل کوین های موجود در بازار کنونی رمزارزها، USDT و USDC معادل ۷۷.۲۶ درصد از اقتصاد ۱۵۳ میلیارد دلاری استیبل کوین های این بازار را به خود اختصاص داده اند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: news.bitcoin

انتهای خبر

0
0