بورس۲۴
1402/03/20
10:28
«تماوند» بزرگترین صندوق قابل معامله بازار را اداره می کند

بورس ۲۴ : مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند گفت: حجم دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه دماوند در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۸ همت افزایش پیدا کرد، به عنوان مثال صندوق سپید از حدود ۸ همت به ۱۷ همت رسید که بزرگترین ETF بازار سرمایه محسوب می شود. حسام الدین جعفری در حاشیه برگزاری فاینکس ۲۰۲۳ به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد و توسعه خود را ادامه دادیم یعنی صندوق‌مان همچنان صندوق اول است، ولی در کنار آن یک صندوق دیگر ETF نوع دوم به نام نیلی راه‌اندازی کرده‌ایم که حجم دارایی های آن به ۳ همت رسیده است.

«تماوند» بزرگترین صندوق قابل معامله بازار را اداره می کند

بورس۲۴ : مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند گفت: حجم دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه دماوند در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۸ همت افزایش پیدا کرد، به عنوان مثال صندوق سپید از حدود ۸ همت به ۱۷ همت رسید که بزرگترین ETF بازار سرمایه محسوب می شود.


حسام الدین جعفری در حاشیه برگزاری فاینکس ۲۰۲۳ به خبرنگار بورس۲۴ گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد و توسعه خود را ادامه دادیم یعنی صندوق‌مان همچنان صندوق اول است، ولی در کنار آن یک صندوق دیگر ای‌تی‌اف نوع دوم به نام نیلی راه‌اندازی کرده‌ایم که حجم دارایی های آن به ۳ همت رسیده است.


جعفری گفت: در صندوق صدور ابطالی، شکوه اوج دماوند، با رویکرد متفاوتی از سرمایه‌گذاری توانستیم بازده بسیار خوبی بگیریم، ما در صندوق های با درآمد ثابت توانستیم به کمک ابزارهای مشتقه بازدهی‌های بسیار مناسبی بگیریم و در عین حال تمام حد نصاب‌هایی که سازمان بورس تعیین کرده بود را رعایت کنیم.


وی با اشاره به تاسیس صندوق سهامی اوج گفت: این صندوق در مدت اخیر همیشه جزو صندوق‌های اول سهامی بوده است.


وی گفت: ان شا الله طی هفته آینده اولین صندوق بازنشستگی راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم هم به بازنشستگان و سهامداران مجموعه وابسته به خودمان هم به بیرون از این سرویس خدمات ارائه دهیم.


جعفری افزود: باتوجه به این که تامین سرمایه دماوند یکی از بازیگران جدی بازار مشتقات است، برنامه داریم که بتوانیم صندوقی مبتنی بر مشتقات راه اندازی کنیم تا کسانی که می‌خواهند در این بازار فعالیت کنند ، به راحتی فعال شوند. در حال رایزنی با سازمان هستیم که بتوانیم به زودی مجوز لازم را بگیریم.


جعفری گفت: در حال حاضر بازار گردانی، ۱۷ سهام و تعدادی صندوق را برعهده داریم در بازارگردانی نقدشوندگی سهام اولویت اصلی ما است، یعنی سعی می‌کنیم که حتما در دو طرف عرضه و خرید حضور داشته باشیم که سهم نقد شونده باشد و البته با توجه به تحلیلی که در سهم وجود دارد و ارزشی که دارد، در مواقعی که لازم باشد، حتما حمایت‌های قوی می‌کنیم که سهام تحت تاثیر نوساناتی که ممکن است بر بعضی از روزها ایجاد شود، قرار نگیرد، عملکرد‌مان نشان می‌دهد که سهام تحت مدیریت همیشه نزدیک به ارزش‌های منصفانه آن باشد و حتما هم نقدشوندگی آن که مهم ترین وظیفه است رعایت شود.


وی گفت: صندوق بازارگردانی شرکت هم‌اکنون ۷ همت دارایی تحت مدیریت دارد که از صندوق‌های خیلی بزرگ بازارگردانی بازار است که این اتفاق هم در همین چند ماه اخیر رخ داده است.

انتهای خبر

0
0