پایگاه خبری انتخاب
1401/03/07
08:51
#صبحانه_خبری، ۷ خرداد ۱۴۰۱؛ از توقیف دو نفتکش یونان توسط ایران تا تکذیب اظهارات امیرعبداللهیان از سوی عربستان در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ...

#صبحانه_خبری، ۷ خرداد ۱۴۰۱؛ از توقیف دو نفتکش یونان توسط ایران تا تکذیب اظهارات امیرعبداللهیان از سوی عربستان




در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




ادعایی درباره برجام


العربیه به نقل از سناتور جمهوریخواه نوشت که توافق هسته‌ای به پایان رسیده است اما ایرنا خبرگزاری دولت این موضوع را تکذیب کرد و نوشت: گفتگو‌ها برای رسیدن به توافق همچنان در جریان است.




تکذیب اظهارات امیرعبداللهیان از سوی عربستان


یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ایران گفت که دیداری میان وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک تنظیم نشده است. این مقام وزارت خارجه سعودی که نامش بیان نشده افزود: در مذاکرات با تهران پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما کافی نیست.




سفر دو مقام آمریکایی به ریاض


پایگاه خبری اکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و «آموس هاچشتاین»، نماینده امور انرژی در وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سفری محرمانه وارد ریاض شدند. «کارین ژان-پی‌یر»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری، تصریح کرد که یکی از اهداف این سفر گفتگو در خصوص ایران بوده است.




دو خرس قهوه‌ای دیگر بر اثر تصادف و شکار در استان فارس تلف شدند


رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس کفت : لاشه یک فرد خرس قهوه ای حدودا ۱/۵ ساله در جاده شیراز- اصفهان و حوالی سیوند که در اثر برخورد با خودروها کشته شده بود توسط ماموران محیط زیست مرودشت یافت شد، یک خرس هم بر اثر شکار در اقلید تلف شده است.




ممنوع شدن مانتوهای زانو به بالا


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دستورالعمل پوشاک بانوان ابلاغ شده که طبق آن مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است و جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد.




تعداد جانباختگان متروپل به ۲۴ نفر افزایش یافت


فرماندار آبادان اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات، تعداد جانباختگان حادثه متروپل تاکنون به ۲۴ نفر رسیده است. وی افزود: تعداد مصدومان حادثه ۳۷ نفر است




دیدار ظریف و مقامات دولت اوباما در سال ۲۰۱۸ برای خنثی سازی فشار ترامپ علیه ایران


نشریه آمریکایی فری‌بیکن گفته است که بر اساس یک سند داخلی وزارت خارجه آمریکا، در سال ۲۰۱۸، مقامات ارشد دولت اوباما در تلاش برای تضعیف سیاست دولت دونالد ترامپ برای منزوی کردن ایران محرمانه با مقامات این کشور و ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کردند.




بررسی حذف ممنوعیت واردات ۴ تا ۵ قلم کالا در دولت


سیدرضا فاطمی درباره تغییرات احتمالی فهرست ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی که تولید مشابه داخلی دارند، گفت: حذف ممنوعیت واردات ۴ تا ۵ قلم کالا به دولت پیشنهاد شده که در حال بررسی آن هستیم، اما عمده ساختار ممنوعیت واردات ۲ هزار قلم کالا که از سال ۹۷ تصویب شده حفظ می‌شود.




امام جمعه تهران درمورد جراحی اقتصادی: امتحان الهی برای مردم است


صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله حذف ارز ترجیحی، گفت: این یک امتحان الهی برای مردم و مسئولین و قوه قضائیه و نیرو‌های مسلح است که ۴۳ سال قربانی دادند و خون شهیدانشان هنوز خشک نشده است. ما برای خون‌ها با دنیا معامله نمی‌کنیم و یک تار موی این‌ها با زندگی اشرافی قابل معاوضه نیست. این امتحان بزرگی است .




مجری و تهیه کننده برنامه فوتبال برتر هم مسافر کانادا بودند


فهرستی از مسافران ترکیه از داخل فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد مجری و تهیه کننده برنامه فوتبال برتر هم قرار بود برای دریافت ویزای کانادا به سفارت این کشور در ترکیه بروند.




توقیف دو نفتکش یونان توسط ایران


پس از اینکه یونان نفتکش نفت ایران را که در نزدیکی یونان توقیف شده بود به آمریکا تحویل داد، ایران هم در اقدام متقابل دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس متوقف کرد. به گفته برخی منابع ، نکته جالب توقیف کشتی‌های یونانی این است که ایران اجازه داد کشتی‌ها بارگیری کنند سپس به توقیف آنها اقدام کند.




تسنیم: در صورت ادامه شیطنت‌های یونان احتمال توقیف ۱۷ فروند کشتی دیگر آن‌ها توسط سپاه وجود دارد


تسنیم به نقل از منابع آگاه نوشت: هنوز ۱۷ فروند کشتی یونانی دیگر در خلیج فارس حضور دارند که در صورت ادامه شیطنت‌ها توسط یونان احتمال توقیف آن‌ها توسط سپاه وجود خواهد داشت. همچنین منابع آگاه تاکید می‌کنند یونان باید هرچه زودتر اقدامات جبرانی در قبال نفتکش حامل نفت ایران را اجرا کند.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0