همفکران
1400/11/27
10:32
بررسی صنعت حمل و نقل در دوره ریزش بازار: افت بیش از ۸۰ درصدی برخی از نمادهای این صنعت!

صنعت حمل و نقل یکی دیگر از صنایعی است که پس از توافق هسته ای به شکوفایی خواهد رسید ...

صنعت حمل و نقل یکی دیگر از صنایعی است که پس از توافق هسته ای به شکوفایی خواهد رسید. با افزایش تجارت خارجی نیاز به صنعت حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل دریایی افزایش می یابد. بر کسی پوشیده نیست که رشد و شکوفایی این صنعت به دلیل نقش زیربنایی که ایفا می کند چه تاثیری می تواند بر رشد اقتصادی کشور داشته باشد. از سوی دیگر در صورت توافق مجدد، سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل کشور می تواند افزایش پیدا کند و در این صورت پتانسیل های نهفته این صنعت نمایان خواهد شد.


هم اکنون حدود ۱۵ شرکت از صنعت حمل و نقل در بازار سرمایه حضور دارند که از این تعداد سهام ۱۴ شرکت نسبت به سقف تاریخی خود افول کرده و در بخش عمده ای از آن ها میزان این ریزش قیمت قابل توجه است.


بیشترین ریزش های قیمت در صنعت حمل و نقل در نمادهای حکشتی، حآسا، توریل، حریل، حتوکا و حپترو رخ داده است. بهای این سهم ها بین ۷۰ تا حدود ۹۰ درصد از سقف تاریخی خود فاصله گرفته است. به نظر می رسد با توجه به افت شدید قیمتی که این سهم ها در ماه های گذشته متحمل شدند، در صورت بهبود بازار، پتانسیل بیشتری نیز برای رشد قیمت داشته باشند.


نکته جالب توجه این که در بین این ۱۵ سهم، حبندر ۵۰ درصد از سقف تاریخی خود بالاتر رفته و به نظر می رسد اعتنایی به روند عمومی بازار نداشته و همچنان به مسیر صعود خود ادامه داده است.




انتهای خبر

0
0