بورس۲۴
1402/09/04
11:22
جلسه ارزیابی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین برگزار شد

جلسه ارزیابی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین روز دوشنبه۲۹ آبان ماه سال ۱۴۰۲ با حضور عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و جمعی از معاونین و مدیران ارشد شستا و هلدینگ صدرتامین در محل سالن جلسات شستا برگزار شد.

بورس۲۴ : جلسه ارزیابی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین روز دوشنبه۲۹ آبان ماه سال ۱۴۰۲ با حضور عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و جمعی از معاونین و مدیران ارشد شستا و هلدینگ صدرتامین در محل سالن جلسات شستا برگزار شد.


در این جلسه عملکرد و بودجه شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین شامل ۱۴ شرکت مدیریتی بورسی صنایع مس باهنر، زغالسنگ پروده طبس، کاشی الوند، صنایع خاک چینی، معدنی املاح ایران، فراورده‌های نسوز ایران، پشم شیشه ایران، لعابیران، کاشی سعدی و صنایع سرام آرا و همچنین ۴ شرکت مدیریتی غیر بورسی اکتشاف و حفاری صدرتامین، مهندسی صدرفردا، توسعه معادن پارس تامین و توسعه معادن طلای کردستان مورد بررسی قرار گرفت.


بر اساس گزارش شش ماه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۲ هلدینگ صدر تامین در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل، درآمد عملیاتی با رشد ۵۷ درصدی و سودخالص با رشد ۳۵ درصدی، به ترتیب ۱۰۱ و ۹۷ درصد از بودجه مصوب شش ماه ابتدایی سال مالی جاری را محقق ساخته است.


مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرای این شرکت افزود: از جمله مهمترین پروژه‌های توسعه‌ای شرکت توسعه فعالیت‌های اکتشافی و آماده‌سازی معدن و کارخانه استحصال طلا در کردستان، است که طراحی پایه و خاکبرداری و تسطیح زمین و فنس‌کشی به پایان رسیده است و در حال سفارش‌گذاری تجهیزات و شروع عملیات عمرانی هستیم و طبق برنامه زمانبندی، این پروژه تا پایان ۱۴۰۳ راه‌اندازی خواهد شد.


وی درخصوص پروژه احداث کارخانه پشم شیشه گفت: این کارخانه با ظرفیت ۱۴۰۰۰ تن در سال در منطقه ویژه اقتصادی در حال احداث است و سفارش‌گذاری تجهیزات اعم از تجهیزات خارجی و داخلی به پایان رسیده و عملیات عمرانی در حال اجرا می‌باشد که به فضل الهی این کارخانه در پاییز سال ۱۴۰۳ راه اندازی خواهد شد.


نادری با تاکید بر اهمیت تامین نیاز زغالسنگ کشور از طریق تولید داخلی افزود: با اجرای طرح توسعه طراحی شده در جهت افزایش میزان تولید زغالسنگ در شرکت زغالسنگ پروده طبس، پروژه طراحی و تجهیز بلوک ۶ زغالسنگ جهت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن زغالسنگ خام در مرحله طراحی و تجهیز است که تاکنون با پیشرفت حدود ۲۰ درصد طبق برنامه زمانبندی پیش رفته است.


مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در خصوص سایر پروژه‌های برنامه‌ریزی شده برای شرکت‌های تابعه این هلدینگ که توسط متخصصان مجموعه با سرعت در حال پیشرفت هستند بیان کرد: از جمله دیگر پروژه‌های در دست اقدام شرکت‌های تابعه؛ پروژه احداث کارخانه تولید سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم در شرکت معدنی املاح ایران است که در مرحله راه‌اندازی است، همچنین مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث کارخانه استحصال نقره انجام شده است، اقدامات در حال انجام در شرکت‌های کاشی و سرامیک؛ آغاز بهره‌برداری از خط تولید سرامیک مینیاتوری در شرکت سرام آرا است و پروژه تولید پرسلان سایز بزرگ در شرکت کاشی الوند در حال انجام است .


وی افزود: کارخانه استحصال طلای تفتان در زمستان ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد و چندین پروژه توسعه‌ای دیگر در ۱۰ استان کشور طبق برنامه زمانبندی در حال اجرا می‌باشد که پیشرفت فیزیکی قابل توجه و بر اساس زمان‌بندی تعیین شده داشته‌اند که این سرعت در پیشرفت پروژه‌ها معمولا در کشور ما بصورت نادر اتفاق می‌افتد و یکی از دستاورهای هلدینگ صدرتامین محسوب می‌شود.


در ادامه جلسه نایب رئیس هیات مدیره صدر تامین از پذیرش شرکت پروژه استحصال طلای تفتان به بازار سرمایه گفت و افزود: این شرکت بزودی وارد مدار تولید خواهد شد و در سال اول ۵۰۰ کیلوگرم طلا تولید خواهد کردکه طی چند سال و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای میزان قابل توجهی از نیاز طلای کشور را تامین خواهد کرد.



انتهای خبر

0
0