اخبار فوری بورس
1400/06/15
19:40
🔴قبل از عرضه اولیه روز چهارشنبه منتظر صف فروش باشیم؟ ▫️امروز بازار سرمایه بر خلاف روز گذشته با روندی صعودی آغاز به کار کرد. شاخص کل بورس در نیمه ا...

🔴قبل از عرضه اولیه روز چهارشنبه منتظر صف فروش باشیم؟



▫️امروز بازار سرمایه بر خلاف روز گذشته با روندی صعودی آغاز به کار کرد. شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات با حدودا هشت هزار واحد مثبت و تقریبا ۰٫۵۰ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۵۴۴ هزار واحد قرار گرفت.



▪️شاخص هم‌وزن هم امروز با حدودا پنج هزار واحد مثبت در محدوده ۴۷۱ هزار واحد قرار گرفته است. ارزش معاملات در نیمه اول بازار امروز به نزدیک چهار هزار میلیارد تومان رسید. کگل، شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس امروز گذاشتند. همچنین بیشترین تراکنش هم برای شستا، ولکار و ومدیر ثبت شد.



▫️چهارشنبه قرار است دو عرضه اولیه جدید با نماد «کیمیا تک» و «فجهان» راهی بازار سرمایه شوند. گمانه‌های مختلفی مبنی بر اینکه فشار فروش در روز قبل از شروع عرضه‌ها بالا می‌رود و کلیت بازار با تحرکات منفی مواجه می‌شود.



💬بیگی، کارشناس بازار سرمایه:



معمولا در روزهای قبل از عرضه اولیه، برای فراهم کردن نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه جدید، بازار با فشار فروش مواجه می‌شده است. اما به واسطه ریزش شاخص کل بورس در سال گذشته و خروج بسیاری از حقیقی‌ها از بازار، فشار فروشی مثل گذشته را در بازار تجربه نخواهیم کرد.

انتهای خبر

0
0