کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/08/09
13:18
کاهش 195واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بازار بورس طی معاملات روز جاری ۱۹۵واحد کاهش یافته و به رقم یک میلیو...

کاهش ۱۹۵واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بازار بورس طی معاملات روز جاری ۱۹۵واحد کاهش یافته و به رقم یک میلیون و ۹۸۱هزار واحد رسید.


از سویی شاخص کل هم وزن ۱۱۸واحد افزایش یافته و در رقم ۶۷۰هزار و ۲۱۳واحد متوقف شد. معامله‌گران در این بازار بیش از ۲۷۸هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۳۰هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که مخابرات ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی تهران، پتروشیمی بندرعباس، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس ایجاد کردند.


علاوه بر این شاخص کل فرابورس نیز۳۲ واحد کاهش یافته و رقم ۲۴هزار و ۳۰۸ واحد را به ثبت رساند. فعالان در این بازار ۱۵۱ هزار معامله به ارزش بیش از ۳۸ هزار و پنج میلیارد ریال انجام دادند.



لازم به ذکر است که پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریاساسول، سرمایه‌‌گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل، صنایع مادیران، برق و انرژی پیوندگستر پارس و بیمه سامان بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0