رمزارز نیوز
1400/11/15
14:19
استخراج دوج کوین وارد فضای جدیدی می‌شود!

دوج کوین، برترین میم کوین کریپتو، از الگوی اثبات کار (POW) به مدل (POS) مهاجرت خواهد کرد. POS مزیت‌های زیادی نسبت به مدل POW دارد.… مطالعه مطلب ...

دوج کوین، برترین میم کوین کریپتو، از الگوی اثبات کار (POW) به مدل (POS) مهاجرت خواهد کرد. POS مزیت‌های زیادی نسبت به مدل POW دارد. ویتالیک بوترین گفت که بنیاد Dogecoin تلاش می‌کند تا روش اجماع این بلاکچین را به PoS تغییر دهد. مدیرعامل تیم توسعه اتریوم همچنین خاطرنشان کرد که اکثر ارزهای دیجیتال به تدریج به مدل POS مهاجرت خواهند کرد.


ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، طراح و عامل کلیدی به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ است. هدف این به‌روزرسانی انتقال شبکه اتریوم از مدل اثبات کار به اثبات سهام است. سایر ارزهای دیجیتال نیز در حال بررسی تغییر الگوی اجماع شبکه هستند. سال گذشته، بنیاد دوج کوین اعلام کرد که روی کمک بوترین برای انجام این انتقال حساب باز کرده است. بوترین در مصاحبه‌ای با UpOnly خبر مشارکت خود را در این پروژه تایید کرد. او گفت که تقریبا تمام رمزارزها باید مراحل یکسانی را طی کنند تا بتوانند از الگوی اثبات سهام برای اجماع شبکه استفاده کنند.


بوترین اضافه کرد که همه ارزهای دیجیتال مشهور بالاخره به فرایند Proof-of-Stake روی می‌آورند. او فاش کرد که فرایند مهاجرت شبکه‌های Dogecoin و Zcash در مراحل پیشرفته‌ای قرار دارد.


مزایای الگوی اثبات سهام (Proof-of-Stake)

در مورد اینکه کدام الگوی اجماع بهتر است هنوز ابهامات زیادی وجود دارد. تعداد زیادی از کارشناسان حوزه بلاکچین مزایای POS را تضمین می‌کنند. در طرف مقابل برخی‌ها همچون جک دورسی معتقدند که این روش به اندازه روش اثبات کار امنیت شبکه را تضمین نمی‌کند.


بیت کوین، مهمترین رمزارز جهان، تمایلی به مهاجرت از POW به POS ندارد. با این حال، همان طور که توسط بنیاد Dogecoin اعلام شده است، فرایند اثبات سهام به کل جامعه و سرمایه‌گذاران امکان مشارکت در شبکه و دریافت پاداش را می‌دهد. در روش اثبات کار فقط دارندگان ماینرهای قدرتمند شانس مشارکت در فرایندهای پردازشی و کسب درآمد خواهند داشت.


مدل POS بهتر از PoW است؛ زیرا برای مدیریت شبکه به انرژی برق بسیار کمتری نیاز دارد. همچنین، بحث‌های زیادی در مورد اثرات مخرب زیست‌محیطی استخراج بیت کوین و NFTها در شبکه اتریوم به وجود آمده است.


با وجود انتشار خبرهای مربوط به تغییر فرایند اجماع، نمودار قیمت دوج کوین به حرکت در روند نزولی خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، قیمت این میم کوین ۰.۱۴ دلار است. این رقم ۸۰ درصد کمتر از بالاترین رکوردهای DOGE است. به گفته موسسه تحلیلی CoinGecko، در سال ۲۰۲۲ ارزش این توکن جنجالی ۲۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای خبر

0
0