رمزارز نیوز
1400/12/02
16:18
آموزش کامل بریج پالیگان (Polygon Bridge) با استفاده از کیف پول متامسک

مقدمه بریج پالیگان روشی برای افزایش سرعت انتقال توکن‌های ERC۲۰ و NFT، به زنجیره جانبی Polygon است. در این روش، اصطلاحا از دو پل… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


بریج پالیگان (Polygon Bridge) چیست؟ بریج پالیگان (Polygon Bridge) چگونه کار می‌کند؟ آموزش انتقال توکن‌های اتریومی به شبکه پالیگان آموزش انتقال توکن‌ها از شبکه Polygon به اتریوم، از طریق پل PoS در بریج پالیگان آموزش انتقال توکن‌های شبکه پالیگان به شبکه اتریوم، از طریق پل پلاسما در بریج پالیگان سخن پایانی

مقدمه

بریج پالیگان روشی برای افزایش سرعت انتقال توکن‌های ERC۲۰ و NFT، به زنجیره جانبی Polygon است. در این روش، اصطلاحا از دو پل با شرایط امنیتی مختلف به نام‌های پل اثبات سهام (PoS) و پل پلاسما، برای انتقال دارایی از اتریوم به Polygon و برعکس استفاده می‌شود. پل PoS، از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) برای ایمن‌سازی شبکه خود استفاده می‌کند. پل PoS، برای انتقال اتر و اکثر توکن‌های ERC۲۰ استفاده می‌شود و کاربران معمولی هم به راحتی می‌توانند از این روش استفاده کنند. اما توسعه‌دهندگانی که به امنیت بیشتری نیاز دارند، باید از پل پلاسما برای انتقال دارایی استفاده کنند. این پل، از انتقال توکن‌های MATIC ،ERC-۲۰ و ERC-۷۲۱ پشتیبانی می‌کند.

بریج پالیگان

بریج پالیگان (Polygon Bridge) چیست؟

با افزایش تعداد بلاک‌چین‌ها در فضای کریپتو، اشتراک‌گذاری داده‌ها و توکن‌ها بین شبکه‌های مختلف، چالش‌برانگیز بوده است. برخی از پروژه‌ها، با ایجاد پل‌هایی بین شبکه‌ها برای تسهیل انتقال دارایی، با این مشکل مقابله کردند. بریج پالیگان، برای افزایش قابلیت همکاری بین بلاک‌چین‌های Polygon و Ethereum طراحی شده است. در صورتی که کاربران از کیف پول مناسب استفاده کنند، به راحتی می‌توانند دارایی‌های خود را بین این دو بلاکچین جابه‌جا کنند.


پالیگان چارچوبی برای ایجاد شبکه‌های بلاکچین سازگار با اتریوم و راه‌حل‌هایی برای بهبود مقیاس‌پذیری است. هدف این شبکه، غنی‌سازی اکوسیستم اتریوم با ارائه ابزارهایی برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر (DApps) و افزایش تعداد تراکنش‌های اتریوم با کارمزدهای کمتر است. برخی از پلتفرم‌های محبوب مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند Aave ،Curve و SushiSwap قبلا در Polygon توسعه یافته‌اند.


خرید انواع میم کوین و NFTها جدیدترین میم کوین ها، متاورس ها و NFTها رو از رمزینکس بخر!


شروع کن همچنین ببینید: ارز دیجیتال پالی گان (Polygon) چیست؟ برای تعامل با DApps و ابزارها در Polygon، باید دارایی‌های خود را به شبکه Polygon منتقل کنید. در این شرایط، باید از Polygon Bridge استفاده کنید. پل Polygon، یک کانال تراکنش میان‌زنجیره‌ای بین Polygon و Ethereum است. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های ERC۲۰ و توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) را از طریق قراردادهای هوشمند، به زنجیره جانبی Polygon، منتقل کنند.


بریج پالیگان (Polygon Bridge) چگونه کار می‌کند؟

بریج پالیگان، از معماری اجماع دوگانه برای بهینه‌سازی سرعت و غیرمتمرکزسازی استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری، می‌توان بدون خطرات ناشی از دخالت شخص ثالث یا محدودیت نقدینگی بازار، توکن‌های مختلف را بین دو بلاک‌چین منتقل کرد. هنگام پل زدن توکن‌ها از طریق بریج پالیگان، هیچ تغییری در عرضه در گردش توکن ایجاد نخواهد شد. توکن‌هایی که از شبکه اتریوم خارج می‌شوند، قفل می‌شوند و همان تعداد توکن در شبکه Polygon با نسبت ۱ به ۱، ایجاد می‌شود. هنگام برگرداندن توکن‌ها به شبکه اتریوم نیز، توکن‌های موجود در شبکه Polygon سوزانده می‌شوند و آن‌هایی که در شبکه اتریوم هستند، از حالت قفل، خارج می‌شوند.


در Polygon دو نوع پل برای انتقال دارایی وجود دارد: پل اثبات سهام (PoS) و پل پلاسما. پل PoS، همان‌طور که از نامش پیداست، از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) برای ایمن‌سازی شبکه خود استفاده می‌کند. سپرده‌گذاری روی پل PoS، تقریبا بلافاصله انجام می‌شود، اما تایید برداشت ممکن است کمی زمان نیاز داشته باشد. پل PoS، از انتقال اتر (ETH) و بیشتر توکن‌های ERC۲۰، پشتیبانی می‌کند.


از سوی دیگر، پل پلاسما از انتقال توکن متیک، توکن بومی Polygon و توکن‌های خاص اتریوم (ETH، ERC-۲۰ و ERC-۷۲۱)، پشتیبانی می‌کند. در پل پلاسما، از رویکرد مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم برای افزایش امنیت نقل ‌و انتقال، استفاده می‌شود.


آموزش انتقال توکن‌های اتریومی به شبکه پالیگان

برای انتقال توکن‌های اتریوم به شبکه پالیگان، به یک کیف پول ارز دیجیتال سازگار مانند کیف پول متامسک نیاز دارید. بنابراین پیش از هر چیز، افزونه کیف پول متامسک را روی مرورگر خود نصب کنید. برای دانلود این کیف پول می‌توانید از این لینک استفاده کنید. بعد از نصب مراحل زیر را دنبال کنید:


۱.با کلیک روی Polygon Bridge، وارد کیف پول وب Polygon شوید.

Polygon Bridge

۲. در مرحله بعد، باید اطلاعات کیف پول خود را برای برقراری اتصال، وارد کنید.

آموزش بریج پالیگان با متامسک

۳. در این مرحله برای اتصال کیف پول MetaMask به کیف پول Polygon، لازم است پیامی را تایید کنید. برای اطمینان، مجددا URL را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در وب‌سایت درستی قرار دارید. سپس روی گزینه Sign کلیک کنید.

آموزش بریج پالیگان با متامسک

۴. در این مرحله، به رابط بریج پالیگان، انتقال داده می‌شوید. اگر به صورت خودکار این اتفاق نیفتاد، روی Bridge در نوار منو سمت چپ کلیک کنید.

انتقال توکن‌های اتریوم به شبکه پالیگان

۵. برای انتقال توکن‌های اتریوم به شبکه پالیگان، روی تب Deposit کلیک کنید. توکنی که قصد بریج کردن آن را دارید، انتخاب کنید. در این مثال، از اتر (ETH) استفاده خواهیم کرد. مبلغ را وارد و روی گزینه Transfer، کلیک کنید.

انتقال توکن‌های اتریوم به شبکه پالیگان

۶. در این مرحله، روی گزینه Continue کلیک کنید.

انتقال توکن‌های اتریوم به شبکه پالیگان

۷. در مرحله بعد، کارمزد تقریبی انجام این تراکنش را مشاهده خواهید کرد. اگر با پرداخت کارمزد مشکلی ندارید، روی گزینه Continue کلیک کنید.

انتقال توکن‌های اتریوم به شبکه پالیگان

۸. قبل از کلیک روی گزینه Continue، جزئیات تراکنش خود، از جمله مبلغ رمز و کارمزد تخمینی تراکنش را بررسی کنید. لازم به ذکر است که امنیت پل PoS، به واسطه اعتبارسنج‌ها تامین می‌شود. اگر قصد انتقال دارایی به شبکه اتریوم را دارید، باید حدود ۳ ساعت منتظر بمانید.

انتقال توکن‌های اتریوم به شبکه پالیگان

۹. سپس از شما خواسته می‌شود که درخواست انتقال را در کیف پول MetaMask خود امضا و تایید کنید. اگر همه چیز درست بود، روی Confirm کلیک کنید.

انتقال توکن‌های اتریوم به شبکه پالیگان

۱۰. پس از تایید، منتظر بمانید تا توکن‌ها به کیف پول Polygon شما انتقال یابند. برای بررسی وضعیت تراکنش، می‌توانید روی View on Etherscan کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

آموزش انتقال توکن‌ها از شبکه Polygon به اتریوم، از طریق پل PoS در بریج پالیگان

می‌توانید از پل PoS برای انتقال توکن‌ها از Polygon به اتریوم، استفاده کنید. مشابه مورد قبل، به یک کیف پول سازگار مانند MetaMask نیاز دارید. زمان مورد نیاز برای انجام انتقال، به نوع پل بستگی دارد. برداشت از طریق پل PoS، معمولا از ۴۵ دقیقه تا ۳ ساعت طول می‌کشد، درحالی‌که انتقال به روش پل پلاسما، می‌تواند تا ۷ روز زمان ببرد.


۱. روی Withdrawal در رابط Bridge کلیک کنید. توکن‌هایی را که می خواهید به شبکه اتریوم انتقال دهید، انتخاب کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۲. دکمه‌ای به نام SWITCH BRIDGE در کنار Transfer Mode وجود دارد. پلتفرم به طور خودکار پل سازگار برای انتقال را بر اساس توکن مدنظر شما، انتخاب می‌کند. پل PoS، برای انتقال توکن‌ها از Polygon به Ethereum توصیه می‌شود. این پل از انتقال اتر (ETH) و دیگر توکن‌های اتریومی، از جمله ERC-۲۰، ERC-۷۲۱، ERC-۱۱۵۵ و غیره، پشتیبانی می‌کند.

آموزش کامل بریج پالیگان

۳. پس از انتخاب توکن، مبلغ موردنظر برای ارسال را وارد کرده و روی گزینه Transfer، کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۴. اکنون روی گزینه Continue کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۵. در پنجره بازشو Transfer Overview، کارمزد به صورت تقریبی برای این تراکنش نمایش داده خواهد شد. روی گزینه Continue کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۶. قبل از این که گزینه Continue را انتخاب کنید، می‌توانید جزئیات تراکنش خود، از جمله مقدار توکن، پلی که استفاده می‌کنید و کارمزد تخمینی را بررسی کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۷. درخواست انتقال را در کیف پول متامسک تایید و جزئیات تراکنش را بررسی کنید. در صورت صحت اطلاعات، روی گزینه Confirm کلیک کنید. پس از تایید، منتظر بمانید تا توکن‌ها به کیف پول Polygon، انتقال یابند. برای بررسی وضعیت تراکنش، می‌توانید روی View on Etherscan کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۸. در مرحله بعد، میزان پیشرفت انتقال را مشاهده خواهید کرد. درخواست برداشت شما در شبکه آغاز می‌شود و اعتبار سنج‌های PoS، تراکنش شما را تایید می‌کنند. ممکن است نهایی شدن تراکنش، سه ساعت طول بکشد. اما نیاز به انجام هیچ اقدامی از سوی شما نیست.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

آموزش انتقال توکن‌های شبکه پالیگان به شبکه اتریوم، از طریق پل پلاسما در بریج پالیگان

اگر می‌خواهید MATIC یا دیگر توکن‌های Polygon را به شبکه اتریوم منتقل کنید، می‌توانید این کار را از طریق پل پلاسما انجام دهید. توجه داشته باشید که پل پلاسما فقط از انتقال توکن‌های ERC-۲۰ و ERC-۷۲۱ پشتیبانی می‌کند که شامل ETH و MATIC می‌شود. در این مثال، توکن‌های MATIC را با استفاده از کیف پول متامسک، از شبکه Polygon به Ethereum منتقل می‌کنیم. به طور پیش‌فرض، کیف پول MetaMask فقط به شبکه اصلی اتریوم، متصل است. بنابراین قبل از شروع، باید شبکه Polygon را به کیف پول خود اضافه کنید.


مرحله ۱: اضافه‌کردن Polygon به MetaMask

دو روش برای اضافه‌کردن شبکه Polygon به کیف پول MetaMask وجود دارد. روش پیش‌فرض این است که آن را به صورت دستی اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید از رابط کیف پول Polygon، برای اضافه کردن سریع Polygon به لیست شبکه MetaMask، استفاده کنید.


۱.برای انجام این کار، روی دکمه Switch to Polygon در بالای صفحه کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۲. یک پنجره بازشو مشاهده می‌کنید که حاوی اطلاعاتی از شبکه پالی گان است. روی گزینه Approve کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۳. پس از طی مراحل قبل، شبکه Polygon به MetaMask شما اضافه شده است. اکنون، باید کیف پول متامسک خود را از شبکه اصلی اتریوم، به شبکه Polygon تغییر دهید. می‌توانید این کار را با کلیک روی Switch network انجام دهید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان
انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

مرحله ۲: انتقال MATIC به شبکه اتریوم با استفاده از MetaMask

۱.به رابط Bridge بروید و روی Withdrawal کلیک کنید. Matic Token را از لیست توکن‌ها انتخاب کرده، مقدار آن را وارد کنید و روی Transfer کلیک کنید. سیستم به طور خودکار، پل پلاسما را برای حالت انتقال انتخاب می‌کند.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۲. اکنون روی گزینه Continue کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۳. در این مرحله، کارمزد تراکنش به شما نمایش داده می‌شود. اگر با مقدار آن موافق هستید، روی گزینه Continue کلیک کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۴. قبل از کلیک بر روی Continue، جزئیات تراکنش خود را بررسی کنید.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۵. یک پاپ‌آپ MetaMask برای تایید تراکنش ظاهر می‌شود. در صورت تایید تراکنش، گزینه Confirm را انتخاب کنید. برای انتقال پل پلاسما، باید سه مورد را به صورت دستی تایید کنید. اولین مورد این است که برداشت خود را از کیف پول Polygon، آغاز کنید. این مورد ممکن است تا ۳ ساعت طول بکشد.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۶. پس از رسیدن چک پوینت، تراکنش شما در بلاک‌چین اتریوم تایید خواهد شد.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

۷. سپس روی Continue کلیک کنید تا توکن‌های MATIC به کیف پول MetaMask شما ارسال شود.

انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان
انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی گان

سخن پایانی

بریج پالیگان، به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های خود را بین بلاک‌چین‌های اتریوم و Polygon، انتقال دهند. پل Polygon، برای کاربرانی که به دنبال تجربه پلتفرم‌های DeFi و DApp‌های مختلف موجود در شبکه Polygon هستند، جایگزینی مناسب ارائه می‌دهد. در این مطلب، روند انتقال توکن‌های NFT به شبکه پالی‌گان و بریج پالیگان با متامسک را به صورت مرحله ‌به مرحله به شما عزیزان آموزش دادیم. همچنین با استفاده از امکان بریج می‌توان به انتقال توکن‌های شبکه پالیگان به شبکه اتریوم نیز پرداخت.


انتهای خبر

0
0