آکادمی هلاکوئی
1401/06/18
12:20
بار دیگر Tornado Cash خود را درگیر وجوه دزدیده شده می بیند

از آنجایی که سرویس نگهبان رمزارزی PeckShield مبلغ…

از آنجایی که سرویس نگهبان رمزارزی PeckShield مبلغ ۵۰۰۰۰۰ دلار استیبل کوین دای را در آدرس های میکسر رمزارزی Tornado Cash ردیابی کرده است، این پلتفرم بار دیگر خود را درگیر توکن های دزدیده شده از یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (دیفای) میبیند. میکسرهای رمزارزی پروتکل هایی هستند که مقصد توکن ها را مبهم می کنند و ردیابی آنها را سخت تر می کنند.


در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰)، پلتفرم جمع آوری سرمایه رمزارزی Dao Maker (غیر مرتبط با Maker DAO) با هک مواجه شد که منجر به از دست دادن ۷ میلیون دلار در قالب استیبل کوین ها و اتریوم شده است. بلافاصله پس از هک ۲۰۲۱، داده های زنجیره ای نشان می دهد که وجوه به دو کیف پول ارسال شده است. یکی از کیف پول ها تقریبا ۳۸۰۰ اتر (۶.۲ میلیون دلار) به توردنادو کش ارسال کرده است. بر اساس داده های زنجیره ای، کیف پول دیگری که موجودی را نگه داشته است، تا امروز غیرفعال بوده است.


اوایل امسال نیز از توردنادو کش برای مخلوط کردن ۱۵ میلیون دلار اتر استفاده شد که از صرافی Crypto.com مستقر در سنگاپور به سرقت رفته بود. ارتباط های مکرر توردنادو کش با وجوه دزدیده شده، در صورتی که در پولشویی شریک باشد، بحثی را برانگیخت و بنیانگذار آن گفت که این پروتکل توسط هیچ نهاد واحدی کنترل نمی شود و به گونه ای طراحی شده است که غیرقابل توقف باشد.


در ماه آگوست (مرداد)، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC)، تورنادو کش را تحریم کرد و همه افراد و نهادهای آمریکایی را از تعامل با این پروتکل منع کرده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0