رمزارز نیوز
1403/05/02
16:00
تاج‌گذاری سولانا در بازار دیفای؛ پیش‌بینی‌های هیجان‌انگیز از آینده قیمت SOL!

سلطه سولانا در بازار ارزهای دیجیتال فراتر از قیمت آن است. بر اساس داده‌های پلتفرم دیفای‌لاما (DeFiLlama)، حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) بلاکچین سولانا در ۲۴ ساعت گذشته از…

سلطه سولانا در بازار ارزهای دیجیتال فراتر از قیمت آن است. بر اساس داده‌های پلتفرم دیفای‌لاما (DeFiLlama)، حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) بلاکچین سولانا در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع حجم معاملات اتریوم و زنجیره بایننس بیشتر بوده است.


این در حالی است که هر دو رقیب اصلی سولانا، افزایش قیمت بیشتری را در بازه هفتگی ثبت کرده‌اند.


طبق داده‌ها، در ۲۴ ساعت گذشته، حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز در سولانا ۲.۲۴ میلیارد دلار بوده است، در حالی که این آمار برای اتریوم ۱.۴۱ میلیارد دلار و برای بایننس ۷۰۳.۱۹ میلیون دلار گزارش شده است.


در حال حاضر، سولانا حدود ۳۶ درصد از کل حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز را در اختیار دارد.


این افزایش به دلایل مختلفی، مانند استیکینگ و کاربرد برنامه‌های ساخته‌شده روی بلاکچین سولانا، به ویژه محبوبیت میم‌کوین‌ها، نسبت داده می‌شود. در این چرخه از بازار، میم‌کوین‌های سولانا نسبت به میم‌کوین‌های سایر شبکه‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند و میزان فعالیت در سولانا را افزایش داده‌اند.


از سوی دیگر، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در شبکه سولانا هم از اوایل جولای در حال افزایش است. این مقدار در حال حاضر ۵.۲۹ میلیارد دلار است و افزایش آن، اعتماد بازار به شبکه سولانا را نشان می‌دهد. اگر این افزایش ادامه‌دار باشد، ممکن است قیمت سولانا نیز افزایش یابد.


بر اساس تحلیل تکنیکال نمودار روزانه سولانا، تشکیل الگوی کف گرد دوقلو (double-rounding bottom) بیانگر پایان روند نزولی است و می‌تواند قیمت را حدود ۱۳ درصد افزایش دهد. علاوه بر این، روند صعودی اندیکاتور مکدی (MACD) نیز احتمال افزایش قیمت را بیشتر می‌کند.

solana-dex-volume-over-bnb-chain-ethereum-

در صورت شکل‌گیری حرکت صعودی، قیمت سولانا می‌تواند از سطح روانی ۲۰۰ دلار فراتر رفته و به ۲۰۴ دلار برسد. اگر شرایط بازار به شدت صعودی شود، حتی می‌توان انتظار رسیدن قیمت به ۲۱۰ دلار را نیز داشت.


در طرف مقابل، کاهش هیجان پیرامون سولانا و آغاز حرکت نزولی، می‌تواند قیمت را به پایین‌تر از ۱۷۳ دلار کاهش دهد.


انتهای خبر

0
0