بورس۲۴
1401/02/31
21:12
تقسیم سود حداکثری در مجمع «وهامون»

بورس ۲۴ - مجموع عمومی سالانه شرکت سرمایه گذاری هامون صبا برگزار شد و تقسیم سود ۹۰ درصدی این شرکت به تصویب رسید. در این مجمع...

تقسیم سود حداکثری در مجمع «وهامون»

بورس۲۴ : مجموع عمومی سالانه شرکت سرمایه گذاری هامون صبا برگزار و تقسیم سود ۹۰ درصدی این شرکت به تصویب رسید. بر این اساس سود نقدی هر سهم ۹۸۰ ریال تعیین گردید.


مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری هامون صبا، در روز شنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار گردید و صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ این شرکت به تصویب رسید.


در ابتدای این نشست محسن صادقی باطانی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری هامون صبا با ارائه گزارش هئیت مدیره گفت: شرکت هامون صبا در سال گذشته با افزایش سرمایه، سرمایه خود را از ۳۰۰۰ به ۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داد و در حال حاضر شرکت در حال انجام مراحل قانونی ثبت افزایش سرمایه است.


وی همچنین در خصوص ترکیب سهام داران این شرکت گفت: در حال حاظر ۱۸ درصد سهام دار حقیقی و ۸۲ درصد سهام دار حقوقی ترکیب سهام داران این شرکت را تشکیل می دهند و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به عنوان سهام دار عمده ۶۷ درصد از سهام هامون صبا را به خود اختصاص داده است.


او با اشاره به عملکرد این شرکت افزود: بازدهی شرکت هامون صبا در در مقایسه با صندوق های سرمایه گذاری نشان می دهد که از نظر بازدهی یکساله، هامون صبا بازدهی بالایی را در میان صندوق های سرمایه گذاری کسب کرده است. همچنین این شرکت در این دوره مالی بیش از ۸۵ میلیارد تومان سود نقدی حاصل از سرمایه گذاری ساخته است. صادقی با اشاره به ترکیب پرتفوی هامون صبا افزود: صنایع شیمیایی با ۲۵ و فلزات اساسی با ۲۱ درصد بیشترین سهم را در میان گروه های مختلف به خود اختصاص داده اند.


صادقی در خصوص صورت های مالی این شرکت گفت: در دروه مالی منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰، هامون صبا توانسته ۲۹۹۳ میلیارد ریال سود خالص کسب کند.


در انتهای این نشست علاوه بر تصویب صورت های مالی، تقسیم سود ۹۰ درصدی سرمایه گذاری هامون صبا به تصویب رسید.تصمیمی که با استقبال سهام داران حاضر در این مجمع روبه رو شد. بر این اساس سود نقدی هر سهم «وهامون» ۹۸۰ ریال خواهد بود.


گفتنی است اعضای هئیت مدیره جدید این شرکت به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند. نمایندگان سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری صدرتامین، کارگزاری صبا تامین، کارگزاری بیمه تامین آینده و خدمات مدیریت صبا تامین اعضای حقوقی هئیت مدیره شرکت سرمایه گذاری هامون صبا خواهند بود.

انتهای خبر

0
0