آکادمی هلاکوئی
1401/05/26
20:30
جهش ۳۰۰۰ درصدی توکن جعلی منچستریونایتد در پی توییت ایلان ماسک در رابطه با خریداری منچستریونایتد

توکن هواداری منچستر یونایتد (MUFC) ، یک رمزارز…

توکن هواداری منچستر یونایتد (MUFC) ، یک رمزارز ، بی روح است و با این باشگاه ورزشی ، هیچ ارتباطی ندارد ، اما تنها یک توییت ایلان ماسک در ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) برای رشد مجدد آن کافی بود.


“دارم منچستربونایتد را می خرم”


— ایلان ماسک (@elonmusk) ، ۱۷ اگوست ۲۰۲۲


پامپ توکن جعلی منچستر یونایتد به دنبال توییت مدیرعامل تسلا


شایان ذکر است که توکن MUFC ،رمز ارز رسمی باشگاه منچستریونایتد نیست. این توکن ساختگی در آگوست ۲۰۲۱(مرداد ۱۴۰۰) توسط تیمی از برنامه نویسان ساخته شد که گفته می شود آنها ، طرفداران متعصب منچستر یونایتد هستند. این طرفداران به صورت کاذب مدعی شدند که هولد کردن MUFC ، تصمیمات این باشگاه فوتبال را تحت تاثیر قرار می دهد.


این برنامه نوسان در نوامبر ۲۰۲۱(آبان ۱۴۰۰) خبر از ایردراپ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ MUFC دادند و متعهد شدند که ۱۰۰۰۰ MUFC را به کاربرانی که حساب های رسمی آنها در شبکه های اجتماعی را دنبال می‌کنند ، ارائه خواهند کرد. این تحولات منجر به افزایش قیمت MUFC به سقف یک دلاری شد.


اما در نهایت، این پروژه رمزارزی ، پوچ‌افزار از آب درآمد و در اثر آن ، قیمت این توکن پس از ماه نوامبر با کاهش ۱۰۰ درصدی روبه رو شد. پس از این اتفاق ، توکن MUFC ، یک رمزارز شکست خورده در نظر گرفته شد ، تا اینکه توییتی از ایلان ماسک در ۱۷ آگوست ، آن را زنده کرد.


مدیرعامل تسلا سپس در توییتی عنوان کرد که شوخی کرده و قصد خریداری هیچ باشگاه ورزشی را ندارد.


“نه، این یک جوک بود ؛ من قصد خرید هیچ باشگاه ورزشی را ندارم.”


— ایلان ماسک (@elonmusk) ۱۷ اوت ۲۰۲۲


با این وجود، این پیام منجر به رشد دارایی های مرتبط با منچستریونایتد، از جمله سهام آن، MANU شد که ۱.۹۷ درصد پیش از گشایش بازار افزایش یافت. همچنین ،ارزش بازاری رمزارز تزوس (XTZ)، شریک رسمی بلاک چین و تمرین این باشگاه ورزشی، به میزان ۱۳۸.۸۵ میلیون دلار افزایش یافت.


این توییت همچنین ، رمز ارز رسمی باشگاه منچسترسیتی، CITY ، را نیز تحت تاثیر قرار دارد و این رمزارز با رشد ۱۴ درصدی به ۷ دلار رسید.


Screenshot 20220817 201450 Chrome 300x135 - جهش 3000 درصدی توکن جعلی منچستریونایتد در پی توییت ایلان ماسک در رابطه با خریداری منچستریونایتد

نمودار روزانه حفت ارز CITY/USD بر اساس داده های وب سایتCoinPaprika.com، توکن MUFC ساعاتی پس از توییت ایلان ماسک ، بالغ بر ۳۰۰۰ درصد افزایش یافت.


Screenshot 20220817 201456 Chrome 1 300x153 - جهش 3000 درصدی توکن جعلی منچستریونایتد در پی توییت ایلان ماسک در رابطه با خریداری منچستریونایتد

قیمت و حجم MUFC در هفت روز گذشته نقدینگی توکن هواداری منچستریونایتد ، صفر است


با این حال، به نظر می رسد افزایش اخیر توکن MUFC با توجه به نقدینگی و حجم معاملات بسیار ضعیف آن، ناشی از دستکاری قیمت باشد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: . cointelegraph




انتهای خبر

0
0