رمزارز نیوز
1402/02/22
15:58
سوءاستفاده از نام پپه و خالق ترون، شگرد جدید کلاهبرداران!

با افزایش خبرهای پیرامون میم کوین پپه (PEPE)، حالا سر و کله کلاهبرداران هم پیدا شده است. به گزارش شرکت امنیتی… مطالعه مطلب ...

با افزایش خبرهای پیرامون میم کوین پپه (PEPE)، حالا سر و کله کلاهبرداران هم پیدا شده است.


به گزارش شرکت امنیتی PeckShield، تنها در سه روز گذشته حداقل ۱۰ پروژه کلاهبرداری و راگ پول با نام مشابه این میم کوین انجام شده است. میم کوین‌هایی مثل PEPEDOGE ،PEPEC ،WOW ،MEME ،FOUR ،NEWPEPE ،BENZ از جمله این موارد بوده‌اند.


تعداد سایت‌ها و اکانت‌های جعلی میم کوین پپه در توییتر نیز دائما در حال افزایش است. تکذیب ایردراپ‌ها، استیکینگ، ضرب توکن دیگر یا همکاری با دیگر پروژه‌ها، از جمله اخبار چند روز گذشته گروه تلگرامی انجمن رسمی پپه بوده است. در حالی که لیست شدن توکن PEPE در صرافی بایننس باعث افزایش قیمت شدید این پروژه شد، صرافی کوین‌بیس به کاربران در مورد ماهیت چالش‌برانگیز این رمزارز هشدار داده است.


خبر دیگری که پپه را بیش از پیش به حاشیه برد، سرمایه‌گذاری جاستین سان بر روی میم کوین‌ها بود. سان، خالق ترون و یکی از پرحاشیه‌ترین توسعه‌دهندگان کریپتوکارنسی است.


در ماه‌های گذشته بیت کوین نوسان‌های محدودی داشته و همین مساله، فرصت خودنمایی را برای میم کوین‌ها به وجود آورده است. در همین حال، سان به تازگی در توییتی اعلام کرده که به طور گسترده‌ای در حال فعالیت در دنیای میم کوین‌ها است. او اعلام کرد که آدرس عمومی کیف پولش را به اشتراک می‌گذارد. وعده داده که سود حاصل از این معاملات را صرف امور خیریه خواهد کرد!


کارشناسان نسبت به سرمایه‌گذاری در چنین رمزارزهایی که کاربرد خاصی ندارند، هشدار می‌دهند. همان‌طور که بارها در اخبار رمزارز نیوز گزارش شده، قیمت این نوع رمزارزها به همان سرعتی که افزایش یافته، می‌تواند سقوط کند. وظیفه تحقیق و بررسی درباره اعتبار چنین پروژه‌هایی بر عهده کاربران است. البته سان به کاربران هشدار داده که شخصا تمام زیان‌های احتمالی ناشی از این معاملات را متحمل می‌شود و فعالیت‌های او تضمین‌کننده اعتبار میم کوین‌ها یا لیست شدن آنها در صرافی‌های رمزارزی Huobi و Poloniex نخواهد بود. با این حال، کلاهبرداران زیادی میم کوین‌های خود را به آدرس عمومی کیف پول سان ارسال می‌کنند تا بدین ترتیب، اعتبار و جایگاه پروژه خود را ارتقا دهند. در چنین شرایطی، برخی از کاربران ناآگاه تصور می‌کنند که یک شخصیت برجسته این میم کوین‌ها را خریداری کرده است، در حالی که او صرفا آدرس کیف پولش را به اشتراک گذاشته و توسعه‌دهندگان میم کوین‌ها به طور داوطلبانه توکن‌های خود را به کیف پول افراد مشهور انتقال داده‌اند.


انتهای خبر

0
0