رمزارز نیوز
1403/04/17
13:32
پیش‌بینی سقف و کف قیمت بیت کوین با استفاده از شاخص دامیننس تتر

یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال به نام توماس (Thomas)، اخیرا با استفاده از شاخص دامیننس یا تسلط تتر (USDT)، به تجزیه و تحلیل روند قیمت بیت کوین و سقف احتمالی چرخه کنونی آن پرداخته است.


وی مدعی شده که تسلط تتر طی ۶ سال گذشته تمامی سقف‌های محلی قیمت BTC را به خوبی تعیین کرده است. به این صورت که، هر بار که این شاخص به خط روند صعودی خود می‌رسد، یک سقف در چارت قیمت بیت کوین تشکیل می‌شود.

bitcoin-cycle-peak-usdt-dominance

توماس در ادامه عنوان کرده که از این شاخص همچنین می‌توان به صورت معکوس و برای پیش‌بینی کف قیمت بیت کوین نیز استفاده کرد. با این حال، دقت آن به اندازه پیش‌بینی سقف‌ها نخواهد بود.


با توجه به نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط توماس، به نظر می‌رسد به تازگی از آخرین سقف بیت کوین عبور کرده‌ایم؛ زیرا شاخص اخیرا خط روند خود را لمس کرده است.


با این حال، وی خاطر نشان می‌کند که این به معنای نزول قیمت در آینده نیست. این احتمال وجود دارد که شاخص بار دیگر به خط روند برسد و قیمت سقف جدیدی را ثبت کند.


وی در مورد این موضوع خوش‌بین است و اعتقاد دارد لمس خط روند توسط شاخص تسلط تتر در ماه‌های آینده چندین بار اتفاق خواهد افتاد.


سایر تحلیلگران مانند رکت کپیتال (Rekt Capital) نیز معتقدند که بازار هنوز به سقف چرخه خود نرسیده و طبق الگوهای تاریخی، این اتفاق احتمالا در سال بعد به وقوع خواهد پیوست.


در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین با رشد ۱.۶ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۷۴۶۵ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0