رمزارز نیوز
1403/01/25
11:32
نهنگ‌های دوج کوین باعث آشفتگی در بازار شدند؛ ماجرا چیست؟

در چرخشی پیش‌بینی نشده و در میان رکود امروز ارزهای دیجیتال، دوج کوین با اتفاقی جالب روبه‌رو شده است. بر اساس داده‌های پلتفرم Whale Alert در ۲۴ ساعت گذشته، نهنگ‌ها در ۳ تراکنش بزرگ در مجموع ۳۲۴ میلیون دوج ‌کوین را جابه‌جا کردند.


در اولین تراکنش، ۱۰۰ میلیون دوج کوین به ارزش ۱۷.۳۲ میلیون دلار به صرافی Robinhood منتقل شده است. در تراکنش دوم ۱۵۰ میلیون دوج کوین به ارزش ۲۶.۰۳ میلیون دلار توسط نهنگ دیگری از همین صرافی خریداری شده است.


به طور همزمان در سومین تراکنش ۷۴.۰۲ میلیون دوج کوین به ارزش ۱۲.۵۸میلیون دلار به رابین‌هود منتقل شد. این جابه‌جایی‌های متضاد، موجی از سروصدا وگمانه‌زنی‌ها را در بین فعالان بازار کریپتو به وجود آورد؛ چراکه این تراکنش‌ها بیانگر احساسات متفاوت نهنگ‌های بازار هستند.


از طرفی، قیمت دوج‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳.۲۴ درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این خبر ۰.۱۷۲ دلار است.

dogecoin-whales-shift-324-mln-doge-amid-price-slip-below-0-18-what-next

این کاهش قیمت را می‌توان به عواملی مانند لیکویید شدن‌های معاملات دوج‌کوین و کاهش سود باز نسبت داد. داده‌های Coinglass نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱.۳۸ میلیون دلار معامله دوج کوین که ۱۸.۳۰ میلیون دلار در موقعیت خرید و ۱۳.۰۸ میلیون دلار در موقعیت فروش بودند، لیکویید شده است.


همچنین در این میان سود باز این توکن نیز ۲۲.۴۳ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به این دارایی است.


با توجه به کاهش قیمت و فعالیت‌های ضد و نقیض نهنگ‌ها، پیش‌بینی قیمت آینده دوج ‌کوین دشوار است.


با این حال، برخی از کارشناسان بر این باورند که دوج‌کوین می‌تواند پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کند؛ زیرا داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که آلتکوین‌ها پس از هاوینگ، حرکت قیمتی بیت کوین را تقلید می‌کنند.


انتهای خبر

0
0