اقتصاد آنلاین
1400/05/06
12:58
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۶مرداد) / اقبال حقیقی‌ها به محصولات شیمیایی

افراد حقوقی در بورس امروز ۵۳۰میلیون تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شاراک بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۵۳۰میلیون تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۰درصد یعنی چهار هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان درصد قابل توجهی از کل معاملات نشد.


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «سیمان، آهک و گچ» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «محصولات غذایی و آشامیدنی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شاراک»، «شیراز» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتجارت»، «کگل» و «ومعادن» معطوف بود.


مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری پتروشیمی شازند حدود ۷۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۸۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی06.05.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع 06.05.1400
انتهای خبر

0
0