بورس پرس
1400/07/16
14:29
قیمت بیت کوین به ۵۵ هزار دلار رسید

در پی اطلاعیه کاخ سفید مبنی بر عدم ممنوعیت ارزهای مجازی و افزایش تمایل سرمایه گذاران، قیمت بیت کوین به حدود ۵۵ هزار دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، اطلاعیه کاخ سفید مبنی بر عدم ممنوعیت ارزهای مجازی و افزایش تمایل سرمایه گذاران به بیت کوین، قیمت آن را به بیش از ۵۴.۷ هزار دلار رساند که ۲۵ درصد افزایش ماهانه و بالاترین میزان طی پنج ماه گذشته بود.


بر اساس این گزارش ، بیت کوین پس‌از اینکه در فوریه (بهمن) سال جاری میلادی به اوج ۶۵ دلار در هر بشکه رسید با موانع و مشکلات بسیاری مواجه شد. قوانین سختگیرانه درمورد ارزهای مجازی در چین و سایر عوامل، قیمت آن را در ماه ژوئیه (تیر) تا ۳۰ هزار دلار پایین آورد.


افزایش اخیر قیمت این رمز ارز، سرمایه بازار را دوباره به بیش ‌از یک تریلیون دلار رسانده است. ارزهای مجازی رقیب همچون اتریوم، لایت کوین و ایکس آر پی که معمولا بر روند پیشرفت بیت کوین تاثیر می‌گذارند هم افزایش قیمت داشتند.


به گفته تحلیلگران صرافی ارز مجازی کراکن ، بیت کوین بهترین عملکرد را در سه ماه پایانی سال جاری میلادی خواهد داشت. ارزش این رمز ارز در مدت مشابه سال قبل حدود سه برابر شده بود.


برخی دلیل افزایش قیمت بیت کوین را اطلاعیه کاخ سفید مبنی‌بر نبود هیچ طرح مشخصی برای ممنوعیت ارزهای مجازی می‌دانند.


برخی دیگر هم عقیده دارند در شرایطی که بازارهای سنتی درگیر سقوط ارزش سهام و بحران انرژی هستند، بیت کوین بیش از پیش به‌عنوان سرمایه ای ایمن برای سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0