بورس۲۴
1401/05/10
18:17
پیش بینی بورس فردا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

به هر حال روند عرضه و تقاضای معاملات امروز نشان می دهد که احتمالا معامله گران فردا نیز با نگاهی محتاطانه پا به میدان معاملات گذاشته و معاملاتی متعادل تر از امروز، کم رمق و کم حجم را در روز آتی رقم خواهند زد.

پیش بینی بورس فردا 11 مرداد 1401

بورس۲۴ : پس از معاملات سخت و چالش برانگیز روز گذشته، بورس تهران امروز معاملات متعادل و به مراتب بهتری را تجربه کرد. در کنار تمام محرک های موجود رشد بازار، شاید مهمترین دلایل بازگشت آرامش به معاملات روز جاری را بتوان در انتشار اخبار پیرامون عرضه خودرو در بورس کالا و تکذیب شائبه لغو واگذاری سهام خودروسازان جستجو کرد. اخباری که توانست به جهت افزایش امیدواری ها نسبت به حذف یا کاهش اثرات قیمت گذاری دستوری در این صنعت پرحاشیه و بالطبع آن بهبود وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت ها، خریداران را ترغیب به حضور در معاملات امروز این گروه کند. البته نباید از نقش اخبار و شنیده ها پیرامون ازسرگیری دور جدید مذاکرات برجامی، در بهبود تقاضای صنایع داخلی غافل شد. ضمن آنکه معامله گران در روزهای خوب بازار سرمایه، معمولا نیم نگاهی به تحولات بنیادی نمادها و گزارشات کدال نیز دارند.


به هر حال امروز با تزریق جو مثبت ناشی از اخبار، بازار متعادل و به مراتب بهتری را شاهد بودیم. هرچند بتدریج کمی از تب و تاب ابتدای معاملات بخصوص در صنایع کوچک و متوسط کاسته شد.


بدین ترتیب روند صعودی شاخص کل تا انتهای معاملات ادامه یافت و در این میان با توجه به اقبال بیشتر خریداران به صنایع و نمادهای بزرگ، این شاخص نسبت به شاخص هم وزن عملکرد بهتری داشت. به گونه ای که شاخص کل با پیشروی حدود ۴۱۱۲ واحدی در ارتفاع ۱,۴۲۷,۶۰۹.۲۳ واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز با افزایش ۳۸۷ واحدی روبرو شد. اما ارزش معاملات خرد باز هم در سطوح پایین کمتر از ۲ همت قرار گرفت و کدهای حقوقی حدود ۲۹۲ میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند. پارامترهایی که بیش از همه از تداوم وضعیت رکودی در بازار سرمایه حکایت داشته و مانع بازگشت اعتماد و ورود پول های قدرتمند به جریان معاملات می شوند.


به هر حال روند عرضه و تقاضای معاملات امروز نشان می دهد که احتمالا معامله گران فردا نیز با نگاهی محتاطانه پا به میدان معاملات گذاشته و معاملاتی متعادل تر از امروز، کم رمق و کم حجم را در روز آتی رقم خواهند زد.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0