آکادمی هلاکوئی
1400/12/10
11:20
افزایش فعالیت آربیتروم در میان کاهش فعالیت زنجیره‌ای شبکه‌های لایه دوم

فعالیت زنجیره‌ای برای شبکه‌های لایه ۲ پیشرو اخیرا…

فعالیت زنجیره‌ای برای شبکه‌های لایه ۲ پیشرو اخیرا کاهش یافته است.شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Nansen گزارش داده است که فعالیت هفت روزه از نظر آدرس برای بسیاری از شبکه های پیشرو کاهش یافته است. فقط شبکه مقیاس‌پذیری اتریوم لایه دوم Arbitrum سودهایی را برای این معیار نشان داده است.


طبق توییت ۲۸ فوریه(۹ اسفند)، فعالیت Arbitrum در هفته گذشته ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است. گزارش داد که این شبکه در طول هفت روز گذشته ۴۶۲۰۰ آدرس فعال منحصر به فرد داشته است.


1111111111111 238x300 - افزایش فعالیت آربیتروم در میان کاهش فعالیت زنجیره‌ای شبکه‌های لایه دوم

اگرچه این رقم به مراتب کمتر از سایر زنجیره‌ها است، اما تنها موردی است که در آن دوره افزایش فعالیت داشته است. پلتفرم تجزیه و تحلیل لایه دوم L۲beat گزارش می دهد که Arbitrum همچنان از نظر ارزش کل قفل شده که کمی بیش از ۳ میلیارد دلار است که سهم بازار ۵۴.۹٪ را به آن می دهد، پیشرو در بخش است. Defillama گزارش می‌دهد که محبوب‌ترین پروتکل در حال اجرا در شبکه SushiSwap DEX است، اما همچنین به رقم بالاتر TVL کمی بیش از ۴ میلیارد دلار برای شبکه پالیگان اشاره می‌کند.


وثیقه قفل شده در آربیتروم در چند روز گذشته افزایش یافته است و از ۲۵ فوریه(۶ اسفند) ۵.۷ درصد افزایش یافته است. برعکس، شبکه رقیب لایه دو، Optimism، شاهد کاهش TVL در مدت مشابه بوده است. به گفته نانسن، Optimism دارای ۸ درصد از سهم بازار لایه دوم با ارزش کل قفل شده ۴۴۴ میلیون دلار است و فعالیت آدرس در هفته گذشته ۱۷.۹ درصد کاهش یافته است.


پلتفرم های لایه دو دیگر مانند پالیگان نیز طبق گزارش Nansen از نظر فعالیت کاهش یافته اند. طبق گفته DeFillama، پالیگان از نظر آدرس‌های فعال هفت روزه ۱۰.۹٪ کاهش یافته است و TVL در شبکه در طول دو هفته گذشته ۱۵٪ کاهش یافته است.


نانسن همچنین گزارش داد که فعالیت آدرس هفتگی به ترتیب ۲.۷ درصد و ۲.۹ درصد برای زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم کاهش یافته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0