آکادمی هلاکوئی
1400/06/12
00:00
۱۷ درصد از استرالیایی ها در حال حاضر دارای رمزارز هستند که مجموع آنها ۸ میلیارد دلار است

بر اساس نظرسنجی اخیر ، از هر ۶…

بر اساس نظرسنجی اخیر ، از هر ۶ استرالیایی اکنون یک نفر دارای رمزارزمی باشد که ارزش کل دارایی آن ها به ۸ میلیارد دلار می رسد.


گزارش کامل Finder Consumer Senter Tracker در ۲ سپتامبر(۱۱ شهریور) به صورت آنلاین منتشر شد. این نظرسنجی ،یک نظرسنجی ماهانه مداوم از ۱۰۰۰ استرالیایی نماینده ملی است که توسط Qualtrics انجام شده است.


محبوب ترین رمزارز در کشور همچنان بیت کوین است و ۹ درصد از مردم استرالیا در حال حاضر از آن استفاده می کنند. بر اساس این نظرسنجی ، حدود ۸ درصد از استرالیایی ها اعلام کردند که مالک اتریوم هستند ، ۵ درصد صاحب دوج کوین هستند ، در حالی که ۴ درصد از مردم بیت کوین کش را در اختیار دارند.


محققان گفته اند که از این که ۳۵٪ از پاسخ دهندگان معتقدند بیت کوین در نهایت گسترده تر از ارزهای سنتی معامله می شود ، تعجب کردند، به این معنی که از هر سه استرالیایی یک نفر معتقد است که بیت کوین تا سال ۲۰۵۰ (۱۴۲۹) بر ارزهای فیات چیره خواهد شد.


121212 300x131 - 17 درصد از استرالیایی ها در حال حاضر دارای رمزارز هستند که مجموع آنها 8 میلیارد دلار است

نسبت معتقدین به بیت کوین در میان پاسخ دهندگان Gen Z به ۵۲ درصد افزایش یافت. علاوه بر این ، ۵۰ درصد از همه پاسخ دهندگان اظهار داشتند که بیت کوین یک سرمایه گذاری قانونی است.


مردان دو برابر زنان (۲۳٪ نسبت به ۱۱٪) صاحب رمز ارز بودند. با این حال ، این روندها به نفع زنان است ، به طوری که نسبت زنان دارای رمزارز تنها در ماه ژانویه(فروردین ۱۳۹۹) میزان ۷ درصد افزایش یافته است ، در حالی که نسبت مردان ۲۹ درصد کاهش یافته است.


از میان کسانی که اعلام کردند صاحب رمزارز هستند ،۳۰ درصد گفتند که این کار را برای تنوع بخشیدن به سبد سهام خود انجام داده اند. ۲۴ درصد از هولدرهای استرالیایی گفتند که ارزهای دیجیتال را خریداری کرده اند زیرا می دانند قیمت آن ها بالا میرود.


حدود ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان اصلا علاقه ای به رمزارزها ندارند و در پاسخ می گویند “هیچ چیزی باعث نمی شود که من بخواهم روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنم” ، در حالی که ۳۲٪ از افراد ممتنع اظهار داشتند که “ترجیح می دهند سهام بخرند یا پس انداز داشته باشند”.


به طور کلی ، بزرگترین عامل بازدارنده برای خرید رمزارزها ، نوسانات و ریسک آن می باشد. بر اساس این نظرسنجی ، شگفت آور است که مردان بیشتر از زنان (۵۰ به ۳۷ درصد) تمایلی به خرید رمزنگاری ندارند.


یکی دیگر از موانع مهم ورود استرالیایی ها ،در درک نحوه عملکرد رمزارزها است. ۲۸ درصد پاسخ دادند که اگر بدانند همه چیز چگونه کار می کند ، روی رمزارزها سرمایه گذاری می کنند ، در حالی که ۱۸ درصد می گویند اگر بدانند چگونه واقعا روی آن سرمایه گذاری کنند ، سرمایه گذاری می کنند.


تحقیقات فایندر(Finder’s research) در اوایل سال گزارش داد ۵۶ درصد از استرالیایی ها معتقدند مدیر عامل تسلا ، ایلان ماسک بنیانگذار بیت کوین است.


این گزارش همچنین تاثیر تاثیرگذاران جهانی رسانه های اجتماعی بر احساسات رمزارز را نشان می دهد. ۵۲٪ از استرالیایی ها تمایل دارند اخبار را از شبکه های اجتماعی مانند توییتر دریافت کنند ، جایی که بسیاری از عوامل بازار رمزارزها در آن یافت می شوند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0