سهم گلچین
1401/04/01
11:54
صندوق‌ها و انواع سرمایه‌گذاری در صندوق چرا صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند؟🤔 ✍️ همه افراد با هر میزان دارای...

صندوق‌ها و انواع سرمایه‌گذاری در صندوق



چرا صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند؟🤔



✍️ همه افراد با هر میزان دارایی به دنبال راهی مطمئن برای سرمایه‌گذاری هستند. بازده، ریسک و نقدشوندگی از عوامل مهمی هستند که در سرمایه‌گذاری باید به آنها توجه داشت. صندوق سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی است که پول را از سرمایه گذار خرد دریافت و آن را به روش های مختلفی سرمایه‌گذاری و مدیریت می‌کند.


صندوق‌ها انواع مختلفی دارند که افراد با توجه به استراتژی خود، می‌توانند از میان انواع گزینه‌های موجود صندوق مورد نظر خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.



به عنوان مثال صندوق درآمد ثابت همای آگاه برای کاهش حداکثری ریسک، منابع خود را در سپرده‌های بانکی قرار داده و به همین دلیل سود ثابت ماهیانه‌ای که پرداخت می‌کند از بالاترین نرخ سود سپرده‌های بانکی بیشتر است.


صندق یاقوت آگاه نیز همین رویه را دارد با این تفاوت که به جای پرداخت سود ماهیانه، ارزش هر واحد آن افزایش می ‌یابد.



از طرفی دیگر، صندوق‌های سهامی وجود دارند که با تجمیع سرمایه افراد، اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار می‌کنند. سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، بامدیریت سرمایه توسط افراد خبره، نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار بورس ریسک کمتری دارد.



صندوق‌های مختلط نیز ترکیبی از صندوق با درآمد ثابت و صندوق سهامی است. بنابراین این صندوق‌ها از نظر بازدهی و ریسک حد میانی دو صندوق درآمد ثابت و سرمایه‌گذاری در سهام محسوب می‌شوند.



به غیر از اوراق درآمد ثابت و سهام، صندوق‌ها در منابع دیگری نیز مانند طلا، سرمایه‌گذاری می‌کنند. صندوق زرین آگاه (با نماد مثقال) که یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) به حساب می‌آید، روش مناسبی جهت سرمایه‌گذاری در طلا است.



با توجه به مطالب فوق باید گفت که صندوق‌های سرمایه‌گذاری، برای هر میزان سرمایه و هر میزان ریسک‌پذیری روش مناسبی به حساب می‌آید که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

انتهای خبر

0
0