سنا
1401/06/08
10:05
موج افزایشی قیمت نفت، آرام گرفت

قیمت نفت در جریان معاملات روز گذشته، بیشترین رشد را طی یک ماه اخیر داشت؛ این در حالی است که در آغاز معاملات امروز، نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها از افزایش تورم کاهش یافت و افزایش قیمت به دلیل کاهش احتمالی تولید اوپک پلاس را خنثی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در آغاز معاملات امروز، بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۴.۱ درصدی در روز دوشنبه، ۳۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۲۱ معادل یا ۰.۲ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید که در پی افزایش ۴.۲ درصدی در جلسه قبل بود.


این در حالی است که بر اساس آمارها، تورم در بسیاری از بزرگترین اقتصادهای جهان تقریبا دو رقمی است؛ این میزان از تورم، در حدود نیم قرن گذشته دیده نشده و سرمایه‌گذاران نگران هستند که این موضوع، افزایش شدیدتر نرخ بهره از سوی ایالات متحده و اروپا را به دنبال داشته باشد.


به گفته رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز دوشنبه، تولید نفت روسیه در پی جنگ اوکراین بیش از انتظارات است.


رئیس آژانس همچنین گفت: کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی می‌توانند در صورت لزوم در صورت انقضای طرح فعلی، نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت را آزاد کنند.


عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده در سازمان کشورهای صادرکننده نفت، هفته گذشته احتمال کاهش تولید را مطرح کرد که به گفته منابع آگاه، می‌تواند همزمان با افزایش عرضه از سوی ایران در صورت دستیابی ایران به توافق هسته‌ای با غرب باشد.


اوپک پلاس، متشکل از اوپک، روسیه و تولیدکنندگان متحد، برای تعیین سیاست در ۵ سپتامبر گرد هم می‌آید.


در همین حال، موسسه نفت آمریکا، یک گروه صنعتی، قرار است اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام ایالات متحده را در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر امروز به وقت محلی منتشر کند.


اداره اطلاعات انرژی، بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده، آمار خود را در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.


نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالا ۶۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است و ذخایر تقطیر و بنزین نیز کاهش یافته است.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، ۳۰ آگوست، در ساعت ۹:۰۰ به وقت تهران، با کاهش ۰.۶۸ درصدی در هر بشکه، ۱۰۴ دلار و ۳۸ سنت معامله شد.


قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۲۵ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۹۶ دلار و ۷۷ سنت معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۱۱ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۴۷ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.


نقره نیز با کاهش ۰.۴۳ درصدی، ۱۸ هزار و ۵۹ دلار معامله شد.


انتهای خبر

0
0